جدول وزن میلگرد همدان

جدول وزن میلگرد همدان

جدول وزن آهن آلات
شنبه 21 اسفند 1400

وزن میلگرد یکی از معیارهای اساسی برای سنجیدن کیفیت و میزان مقاومت آن است. ازاین‌رو، معمولاً برای بررسی اصالت و کیفیت میلگردها، وزن آن را با وزن استاندارد جدول اشتال مقایسه می‌کنند. هرچه اختلاف میان جدول وزنی میلگردهای یک شرکت با جدول اشتال کمتر باشد، کیفیت آن بیشتر مورد تأیید است. بررسی جدول وزن میلگرد راد همدان نشان می‌دهد که محصولات این شرکت جزو سبک‌ترین میلگردهای تولید داخل است؛ اما یک اختلاف وزن منطقی و قابل‌قبول را با وزن استاندارد در جدول اشتال حفظ کرده است. به‌این‌ترتیب، محصولات کارخانه راد همدان جزو باکیفیت‌ترین و گران‌ترین میلگردهای بازار ایران به شمار می‌آیند. در ادامه برای اطلاع بیشتر به بررسی جدول وزن و محاسبه وزن میلگرد راد همدان می‌پردازیم.

جدول وزنی میلگرد راد همدان در سایز و گریدهای مختلف

مجموعه راد همدان خطوط تولید کارخانه را به ساخت میلگردهایی با گرید A2 و A3 مطابق با استانداردهای اروپایی اختصاص داده است. ازاین‌رو، مقایسه سنگینی شاخه‌های راد همدان با سایر برندهای رایج بازار نشان می‌دهد که میلگردهای راد همدان سبک‌تر هستند. اما آیا سبک‌تر بودن شاخه‌ها همواره به معنای کیفیت پایین‌تر آن‌ها است؟ قطعاً خیر.

محاسبه سنگینی شاخه و بندیل میلگرد راد همدان طبق جدول مربوطه نشان می‌دهد که این محصول جزو گزینه‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه بازار به شمار می‌آید. ازاین‌رو، برآورد هزینه محصولات طبق جدول وزنی و مقایسه با تولیدکنندگان دیگر در هنگام خرید می‌تواند به بهبود تجربه خرید و افزایش سود شما کمک کند.

وزن میلگرد که بر قیمت میلگرد راد همدان تاثیر می‌گذارد، بر اساس فرمول که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، به دست می‌آید. بر اساس جدول این محصول، وزن‌های مختلف را برای سایزهای استاندارد و گریدهای مختلف میلگرد راد همدان می‌توانیم مشاهده کنیم.

محاسبه وزن میلگرد راد همدان

در ابتدا مساحت سطح مقطع میلگرد که شکل دایره‌ای دارد (مساحت دایره) را برحسب میلی‌متر مربع محاسبه کرده و سپس در طول شاخه میلگرد که آن هم بر اساس میلی‌متر است ضرب می‌کنیم. عدد حاصل از این محاسبه را ضرب در ۷.۸ کرده و نتیجه را تقسیم بر ۱۰۰۰ می‌کنیم.

 

فرمول محاسبه وزن میلگرد راد همدان
فرمول محاسبه وزن میلگرد راد همدان

 

وزن هر شاخه میلگرد راد همدان چقدر است؟

محصولات کارخانه راد همدان مطابق با استاندارد اروپا و با استفاده از بهترین تجهیزات ساخت آلمان و ایتالیا تولید می‌شوند و جزو سبک‌ترین محصولات بازار ایران هستند. بااین‌حال، میزان آج شاخه‌های آن بیشتر از میلگرد آجدار کارخانه‌های دیگر است؛ که کیفیت و مقاومت آن را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. رایج‌ترین و پرتقاضاترین محصولات شرکت راد همدان شامل موارد زیر هستند که در اینجا به بررسی میزان سنگین بودن آن‌ها پرداخته‌ایم:

میلگرد 10 راد همدان در گرید A2 و شاخه‌های 12 متری تولید می‌شود. وزن میلگرد ۱۰ راد همدان 6.2 کیلوگرم است که در مقایسه با برندهایی مانند کویر کاشان با 7.5 کیلوگرم به ازای هر شاخه، بسیار سبک‌تر است. اگرچه وزن استاندارد میلگرد A2 سایز 10 در جدول اشتال نیز 7.5 کیلوگرم است، اما بسیاری از برندهای معروف مانند ظفر بناب، میلگرد حسن رود و میلگرد آناهیتا گیلان نیز اختلاف وزنی مشابه راد همدان را با استاندارد آن دارند.

میلگرد 12 کارخانه راد همدان طبق استانداردهای روسی دارای گرید A3 است که عمدتاً در صنعت ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد. وزن میلگرد ۱۲ راد همدان در جدول مربوطه این شرکت 9.5 کیلوگرم است که تفاوت قابل‌قبولی با جدول اشتال (10.7 کیلوگرم) دارد.

 

وزن میلگرد راد همدان
وزن میلگرد راد همدان

 

میلگردهای 14 راد همدان با گرید A3، دارای 25 درصد آج بیشتر نسبت به سایر برندها است و مقاومت کششی و اصطکاک بیشتری در سازه‌های بتنی ایجاد می‌کند. بنابراین، اگرچه وزن میلگرد ۱۴ راد همدان در جدول 13.5 کیلوگرم بوده و اختلاف آن با وزن استاندارد در جدول اشتال حدود 1.1 کیلوگرم است، اما این محصول همچنان جزو گزینه‌های بسیار عالی و مقاوم برای اجرای پروژه‌های ساختمانی به شمار می‌آید.

میلگرد سایز 16 نیز از نوع A3 و آجدار است و معمولاً در کاربردهای ساختمانی سنگین و ساخت سازه‌های بزرگ مانند برج و دکل‌های نفتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. وزن میلگرد ۱۶ راد همدان در جدول مربوطه این شرکت 17.5 کیلوگرم اعلام شده است. این در حالی است که وزن استاندارد آن در جدول اشتال 18.9 کیلوگرم بیان می‌شود.

جمع‌بندی

اگرچه وزن هر شاخه میلگرد راد در جدول وزنی آن اعلام شده، اما عرضه آن از درب کارخانه به‌صورت بندیل است. برای اطلاع از تعداد شاخه‌های موجود در هر بندیل و سفارش بر اساس نیاز پروژه ساختمانی، می‌توانید وزن بندیل میلگرد را بر وزن هر شاخه از آن تقسیم کرده و تعداد شاخه‌های موجود در هر بندیل را به دست بیاورید. شما همچنین با بهره‌گیری از جدول در سایزهای مختلف و مقایسه آن‌ها با سایر برندها و وزن استاندارد در جدول اشتال می‌توانید دید بازتری از کیفیت و همچنین اختلاف قیمت محصول برندهای مختلف داشته باشید. همچنین شما می‌توانید میزان سنگینی برندهای مختلف را در صفحه وزن میلگرد مشاهده کنید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید