جدول وزن ورق آلومینیوم

جدول وزن ورق آلومینیوم

جدول وزن آهن آلات
یکشنبه 21 آذر 1400

محاسبه وزن ورق آلومینیوم از این جهت اهمیت دارد که وزن هر فلز پارامتری مهم در محاسبه قیمت آن فلز است. چگالی پایین آلومینیوم و چکش‌پذیری آن مزیتی است که باعث شده سنگ‌های بوکسیت را از معادن استخراج و با انجام تغییرات شیمیایی روی آن‌ها برای استفاده در صنایع آماده کنند.

بسیاری از صنایع وابسته به فرآورده‌های این فلز هستند و ماده اولیه ضروری برای فعالیت‌شان محسوب می‌شود. این عنصر همچنین مقاومت بالایی در برابر اثرات مخرب محیط یعنی اکسیدشدگی و فرسودگی دارد که به همین دلیل در صنعت اتومبیل‌سازی، هواپیماسازی و کشتی‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در صنعت ساختمان‌سازی نیز در مصالحی مانند بدنه درب و پنجره و نیز در نمای ساختمان مخصوصا در معماری مدرن ساختمان‌های شرکتی و تجاری به کار گرفته می‌شود. در خرید این ورق به همراه داشتن جدول وزن ورق آلومینیوم کمک می‌کند تا محاسبات را به دور از خطا و آسان‌تر انجام داد.

ورق فلزی به شکل ورق‌ در جعبه‌های مستطیلی یا به شکل پیچانده شده حول رول با درج مشخصاتی مثل سری آلیاژی، بسته‌بندی و عرضه می‌شود.

 ورق‌های این فلز دارای انواع مختلف هستند که هر یک در موارد مختلف استفاده می‌شوند؛ از جمله پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به سری 6000 اشاره کرد که دو عنصر اصلی به کار رفته در آلیاژ آن سیلیکون و منیزیوم است که در ساخت وسایل نقلیه کاربرد دارد.

 یکی دیگر از ورق‌های پرکاربرد هم سری 5000 است؛ این نوع در برابر زنگ‌زدگی ایجاد شده در تماس با آب پرنمک و شور مقاوم است؛ به همین دلیل به مدل دریایی معروف است و در صنایع هوایی، دریایی و وسایل پخت‌وپز آشپزخانه کاربرد دارد.

نحوه محاسبه وزن ورق آلومینیوم

به کار بردن فرمول محاسبه وزن ورق آلومینیوم یک روش عمومی است که بیشتر زمانی سراغ آن می‌روند که جدول وزن ورق آلومینیوم در دسترس نباشد یا این که ارقام خارج از اطلاعات جدول باشند. با جای‌گذاری داده‌های اولیه در فرمول زیر می‌توان وزن را حساب کرد:

وزن ورق آلومینیوم = طول آن × عرض آن × ضخامت آن × چگالی ورق (2.7)

چگالی استاندارد ورق این عنصر برابر با 2.7 است. چنانچه در فرمول بالا طول و عرض را بر حسب متر و ضخامت را برحسب میلی متر وارد نمایید، وزن هر متر مربع ورق بر حسب کیلوگرم به دست می‌آيد.

جدول وزن ورق آلومینیوم، راهی برای محاسبه سریع‌تر

اگر محصول موردنظر شما دارای ابعاد، ضخامت و چگالی مطابق با اعداد ثبت شده در جدول وزن ورق آلومینیوم باشد، می‌توانید از آن برای محاسبه وزن استفاده نمایید.

علاوه بر فرمول‌ها و جدول‌ها، نرم افزارهای محاسبه‌گر آنلاین نیز در سایت گرفت در اختیار کاربران عزیز قرار داده شده است تا در هر زمان با تلفن همراه یا کامپیوتر خود بتوانید محاسبات خود را انجام دهید.

 

در این تصویر جدول وزن ورق آلومینیوم را مشاهده می کنید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید