راهنمای خرید میلگرد

برای خرید میلگرد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مقالات آهن آلات
چهارشنبه 04 بهمن 1402

عوامل زیادی وجود دارند که باید در طول مراحل برنامه ریزی هر پروژه ساختمانی در نظر گرفته شوند. یکی از این ملاحظات، خرید میلگرد است. کیفیت میلگرد انتخابی می‌تواند‌ استحکام، دوام و ایمنی پروژه را تضمین کند. مهم است صاحبان پروژه‌های ساختمانی و مهندسان با دقت بیشتری برای خرید میلگرد اقدام کنند تا بتوانند سازه‌هایی پایدار و مطابق با استانداردهای ساختمانی ایجاد کنند. در این مقاله به معرفی راهنمای خرید میلگرد از نظر کیفیت، سایز، برند، قیمت و سایر نکات مهم در فرآیند خرید می‌پردازیم.

قبل از خرید میلگرد باید به چه نکاتی دقت کرد؟

قبل از خرید میلگرد چندین فاکتور مهم وجود دارند که باید آنها برای اطمینان از خرید مناسب برای پروژه ساختمانی خود در نظر بگیرید. ابتدا باید الزامات و مشخصات خاص پروژه خود را درک کنید. در نقشه‌های طراحی به اندازه، نوع و مقدار میلگرد اشاره شده است. از طریق متره و برآورد می‌توانید مقدار میلگرد برحسب کیلوگرم، تعداد شاخه‌های 12 متری، سایزهای مورد نیاز و نوع میلگرد (ساده یا آج‌دار) را استخراج کنید.

تنظیم مقدار بودجه و بررسی قیمت میلگرد مرحله بعدی خواهد بود. هر نوع میلگرد در بازار قیمت مشخصی دارد و به صورت وزنی فروخته می‌شود. شما با محاسبه وزن کل میلگرد پروژه خود می‌تواند‌ قیمت نهایی را به طور دقیق حساب کنید. مهم است که لیست قیمت میلگرد را از تامین کنندگان مختلف استعلام بگیرید تا یک بررسی جامع نسبت به کیفیت و قیمت انجام دهید. بعد از بررسی‌های اولیه، مرحله خرید میلگرد شروع می‌شود.

 

راهنمای خرید میلگرد
قبل از خرید میلگرد باید به چه نکاتی دقت کرد؟

 

هنگام خرید میلگرد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بعد از اینکه نیازهای پروژه خود را استخراج کردید، اکنون زمان بررسی بازار است. نکاتی که باید در این مرحله مد نظر قرار دهید در ادامه آورده شده‌اند:

برند و کیفیت میلگرد

بررسی برند و کیفیت میلگرد برای اطمینان از یکپارچگی ساختاری و ایمنی یک پروژه ساختمانی بسیار مهم است. تامین کنندگان یا تولیدکنندگان معتبر با سابقه در فروش مصالح ساختمانی را انتخاب کنید. کارخانجات شناخته شده زیادی در بازار وجود دارند که اعتبار زیادی حتی در میان توده مردم دارند. بررسی کنید که میلگرد با استانداردها و گواهینامه‌های کنترل کیفیت صنعت ساختمان مطابقت دارد و برند مورد نظر نیز این استانداردها را در تولید محصولات خود در نظر گرفته است.

سبک و سنگین بودن میلگرد

ارزیابی وزن میلگرد از نظر سبکی و سنگینی معمولاً شامل در نظر گرفتن قطر و سایز آن است. میلگرد در قطرهای مختلف از 6 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شود. سایزهای ۸، ۱۰ و ۱۲ میلی‌متر در دسته میلگردهای سبک قرار می‌گیرند. درحقیقت، میلگرد سبک به آرماتورهایی گفته می‌شود که مقدار وزن آنها از وزن استاندارد موجود در جدول اشتال کمتر باشد. کارخانجاتی مانند فولاد ظفر بناب و کارخانه راد همدان میلگرد سبک تولید می‌کنند. میلگردهای سنگین پهن‌تر هستند و برای پروژه‌های بزرگ‌تر کاربرد دارند.

استانداردهای میلگرد

هنگام خرید میلگرد، اطمینان از مطابقت محصول با استانداردهای مربوطه برای تضمین کیفیت بسیار مهم است. استاندارد رایج در ایران در ISIRI 3132 است که برگرفته از استانداردهای مختلف از جمله ASTM، BS، ISO و غیره است. همچنین میلگردهای تولید شده در ایران از GOST 5781 کشور روسیه برای چهار نوع میلگرد از جمله A1 و A2 و A3 و A4 پیروی می‌کنند. پس مهم است قبل از خرید به استاندارد میلگرد توجه کنید. توصیه می‌کنیم جدول اشتال را بررسی مشخصات میلگردها بررسی کنید.

 

هنگام خرید میلگرد باید به چه نکاتی توجه کرد؟
هنگام خرید میلگرد باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

مسافت حمل و نقل

این وزن و مسافت میلگرد است که بر هزینه‌های حمل و نقل تاثیر می‌گذارند. بارهای سنگین‌تر مشمول هزینه بیشتری هستند، زیرا به خودروهای بزرگ‌تر و مجهزتری نیاز دارند. نکته بعدی فاصله بین محل تامین کننده و محل پروژه عامل مهمی در هزینه‌های حمل و نقل است. مسافت‌های طولانی‌تر معمولاً منجر به هزینه‌های بیشتر می‌شوند. هزینه سوخت، دستمزد راننده و سایر ملاحظات لجستیکی در هزینه حمل و نقل میلگرد محاسبه می‌شوند. انتخاب تامین کننده‌ای که به محل پروژه نزدیک‌تر باشد به کاهش هزینه‌های حمل و نقل کمک می‌کند.

نکات مهم بعد از خرید میلگرد

بعد از انتخاب و تهیه میلگردهای مناسب باید یکسری بررسی‌های دیگر نیز انجام دهید. نکات مهم بعد از خرید میلگرد به شرح زیر هستند.

صحت از اصل بودن کالا با بررسی علائم اختصاری

برای اطمینان از اصالت میلگرد می‌توانید علائم و اختصارات خاصی را که نشان دهنده مطابقت با استانداردها و مشخصات صنعت است بررسی کنید. علائم اختصاری میلگرد اطلاعاتی در مورد سازنده، مشخصات محصول و سایر جزئیات مربوطه ارائه می‌دهد.

توجه به تطابق بررسی اطلاعات فاکتور و محصول دریافتی

اطمینان از مطابقت محصولات تحویلی با مشخصات ذکر شده در فاکتور ضروری است. این امر به تأیید صحت سفارش کمک می‌کند و این اطمینان را ایجاد شود که میلگرد خریداری شده با آن چیزی است که ابتدا درخواست داشته‌اید تطابق دارند.

نگهداری و انبار کردن میلگردها

نگهداری مناسب میلگردها برای اطمینان از اینکه آنها در شرایط مساعدی قرار دارند اهمیت بالایی دارد. میلگردها باید سالم از محل کارخانه به محل پروژه برسند؛ بنابراین انبار کردن میلگردها با حداقل 15 سانتی‌متر فاصله از سطح زمین و تمیز نگه داشتن آنها ضروری است.

 

چگونه از اصل بودن میلگرد مطمئن شویم؟
چگونه از اصل بودن میلگرد مطمئن شویم؟

 

چگونه از اصل بودن میلگرد مطمئن شویم؟

شناسایی میلگردهای ساختمانی اصل از تقلبی یا غیراستاندارد برای اطمینان از داشتن خریدی مطمئن ضروری است. ابتدا بهتر است میلگردها را از نظر علائم اختصاری بررسی کنید. میلگردهای اصل و مرغوب دارای پلاک بندیل یا پلاک شناسایی هستند که اطلاعاتی مانند نام کارخانه سازنده، لوگو، سایز، شماره ذوب، تاریخ و ساعت تولید، بارکد استعلام و سایر موارد قید شده است.

مشخصات فنی میلگرد از جمله اندازه، شکل و کیفیت ساخت را بررسی کنید. میلگردهای اصل باید دارای ابعاد ثابت، الگوهای آج منظم مناسب و رنگی تیره داشته باشند. وجود رنگ زرد یا زنگار نشان از تقلبی بودن محصول نیست، زیرا میلگرد در مجاورت هوا دچار زنگ زدگی می‌شود. نکته مهم در این شرایط، بررسی میلگرد از نظر خوردگی است. علائم خوردگی میلگرد شامل پوسته پوسته شدن، وجود لکه‌های قهوه‌ای و سفید، ایجاد ترک و غیره هستند.

میلگردهای ساختمانی از نظر وزن و چگالی براساس استانداردها تولید می‌شوند. میلگردهای تقلبی ممکن است از نظر وزن یا چگالی متفاوت باشند. برای بررسی تشخیص اصل بودن میلگرد می‌توانید از جدول اشتال استفاده کنید. میلگرد نباید اختلاف وزنی با مشخصات جدول اشتال داشته باشد. اگر اختلاف وزن زیاد بود، میلگرد تقلبی است. توصیه می‌کنیم میلگردها از تولید کنندگان و تامین کنندگان معتبر خریداری کنید تا در مورد کیفیت محصول اطمینان کامل داشته باشید.

از کجا میلگرد بخریم؟

مشتریان برای خرید میلگرد می‌توانند از روش‌های مختلف استفاده کنند. در ادامه به این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

راهنمای خرید میلگرد از کارخانه

خرید میلگرد از کارخانه برای افرادی مناسب است که حجم خرید آنها بیش از یک تریلی با ظرفیت 24 تن خواهد بود. برای پروژه‌های کوچک با حجم کم، خرید میلگرد از کارخانه امکان پذیر است. تهیه میلگرد از درب کارخانه می‌تواند‌ وجود واسطه را از بین ببرد و اطمینان از خرید محصول باکیفیت را افزایش دهد. با اینکه خرید مستقیم میلگرد از درب کارخانه می‌تواند‌ روی اقتصادی و کم هزینه باشد، اما این روش معایب زیر را دارد:

  • عرضه روزانه محدود
  • مسافت بیشتر در زمان ارسال
  • مشکلات ارسال و پیگیری سفارش
  • محدودیت در حداقل میزان خرید
  • عدم عرضه مستقیم به مصرف کننده نهایی (برخی از کارخانه‌ها)

راهنمای خرید میلگرد از شرکت بازرگانی

شرکت‌های بازرگانی به عنوان نماینده یا واسطه تولید کنندگان میلگرد و محصولات فولادی شناخته می‌شوند. تهیه میلگرد از این شرکت‌ها می‌تواند‌ مزایای زیادی داشته باشد. خریداران اغلب از خدماتی مانند مشاوره در خرید، ضمانت بازگشت کالا در صورت مغایرت با فاکتور، ارسال به موقع و سریع، امکان مقایسه قیمت کارخانجات مختلف، صدور فاکتور رسمی برای انواع شرکت‌ها، سازمان‌ها و اشخاص حقیقی و غیره بهره مند شوند. امکان خرید در حجم کم و زیادی توسط شرکت‌های بازرگانی وجود دارد.

 

از کجا میلگرد بخریم؟
از کجا میلگرد بخریم؟

 

راهنمای خرید میلگرد آنلاین

خرید آنلاین میلگرد می‌تواند چندین مزیت از جمله راحتی، مشاهده مشخصات محصول، بررسی قیمت و مشاوره را ارائه دهد. با خرید اینترنتی میلگرد می‌توانید تولیدکنندگان معتبر را بشناسید و در مورد لیست قیمت میلگرد کارخانجات مختلف بررسی‌های لازم را انجام دهید. مقایسه قیمت به صورت آنلاین می‌تواند حداکثر راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید در مورد شرایط تحویل، نحوه صدور فاکتور، پرداخت هزینه و سایر موارد به صورت آنلاین از کارشناسان مشاوره بگیرید.

خرید میلگرد و دیگر محصولات فولادی باید با تحقیقات و بررسی‌های مختلف انجام شود. در بازار انواع و اقسام تولید کنندگان، تامین کنندگان، شرکت‌های بازرگانی و وب‌سایت‌های فروش آنلاین میلگرد وجود دارند. پس شما نه تنها باید اعتبار مرجع خرید خود را ارزیابی کنید، بلکه باید از اصالت و کیفیت محصول تحویلی نیز مطمئن شوید. با این حال، وبسایت گرفت کار شما را راحت کرده است. شما می‌توانید با خیال راحت از مراکز فروش معتبر و با سابقه برای خرید میلگردها از کارخانجات معتبر کشور اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

سوالات متداول

مطالب مرتبط

blog image
چدن چکش خوار یا مالیبل
شنبه 01 اردیبهشت 1403
blog image
پیش بینی قیمت تیرآهن در 1403
سه‌شنبه 28 فروردین 1403