نمودار قیمت ورق آهن در سال 1402

با توجه به کاربرد‌ بالای این محصول در صنایع مختلف، نمودار قیمت ورق آهن سیاه در سال 1402 از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و فعالان بازار فولاد برای تحلیل قیمت این مقطع فولادی به آن نیاز دارند. همان‌طور که اطلاع دارید نوسانات بازار اقتصاد، همواره بر تمامی بخش‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی تاثیرگذار بوده و این تاثیرگذاری به صورت نوسانات قیمتی خود را نمایان می‌کند. در مورد این مقطع فولادی نیز چنین است و این نوسانات در نمودار تغییرات قیمت ورق آهن سیاه ظاهر می‌شود.

از عوامل دیگر موثر در قیمت این مقاطع، کارخانه‌ تولیدکننده آن‌ بوده و نمودار قیمت ورق آهن سیاه در سال 1402 مجموعه‌های تولیدی مختلف، با یک‌دیگر تفاوت دارد. این محصول در گرید‌های مختلف 37 الی 52 تحت عنوان ST روانه بازار می‌شود که گرید‌های 37 بیشتر در صنعت ساختمان و گرید‌های 52 به دلیل استحکام بالا اغلب در صنایع سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از نظر متخصصان گرفت:

“نمودار نوسانات قیمت ورق آهن سیاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده زیرا از چندین جهت اطلاعات زیادی قبل از انتخاب و خرید به متخصصان و متقاضیان می‌دهد. از طرفی با توجه به نمودار قیمت ورق آهن سیاه می‌توان به بهای این محصول که کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف مانند خودروسازی، کشتی سازی، پتروشیمی، ساختمان سازی و... دارد در ماه‌های آینده پی برد. از سویی دیگر با توجه به اینکه این ورق به عنوان مواد اولیه برای تولید بسیاری از محصولات فولادی استفاده می‌شود اطلاعاتی در خصوص قیمت آهن آلات دیگر نیز می‌دهد. در نتیجه آگاهی از نمودار تغییرات قیمت ورق آهن سیاه به خصوص در سایزهای پر فروش 1.5 و 2 میل بسیار مهم است.”

ورق‌های سیاه از آلیاژ عناصر مختلفی ساخته شده و مقاومت آن‌ها به میزان کربن به‌کاررفته در ترکیب ‌آن‌ها وابسته است. هر چقدر میزان کربن بیشتر باشد، استحکام این مقطع افزایش پیدا می‌کند. این کالای فولادی به صورت رول و صفحه‌ای در ضخامت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. در زیر نمودار قیمت ورق سیاه آهن در سال 1401 قرار گرفته و شما می‌توانید تغییرات آن‌ را در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده نمایید. 

نمودار قیمت ورق سیاه آهن 1.5 تا 100 میلی‌متر

به دلیل ظاهر مات این محصول بعد از تولید، پسوند سیاه به آن اضافه می‌شود. از پرکاربرد‌ترین ضخامت‌های این مقطع می‌توان به اندازه 1.5 میلی‌متر آن اشاره کرد که خصوصیاتی همانند شکل‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالا، موجب محبوبیت بالای آن گردیده است. علت ارزان‌تر بودن این مدل نسبت به سایر ورق‌های روغنی، تولید آن به روش نورد گرم و سادگی این روش در مقایسه با نورد سرد خواهد بود.

‌ در هنگام خرید علاوه بر ضخامت باید به عرض این مصالح فولادی نیز توجه کرد که اندازه‌های رایج آن به صورت 2000*1000، 2500*1250، 6000*1000، 6000*1500، 6000* 2000 و 12000*2000 به دست مشتریان می‌رسد.

مجموعه گرفت با ارائه قیمت‌ روز محصولات فولادی و نمودار نوسانات قیمت ورق سیاه، به عنوان یک مشاور به شما در تخمین تقریبی هزینه‌های پروژه کمک شایانی خواهد نمود. همچنین برای اطلاع بیشتر شما عزیزان، در این صفحه نمودار تغییرات قیمت ورق سیاه آهن را در سایز‌های مختلف فراهم آورده‌ایم.

نمودار تغییرات قیمت ورق آهن 3 میل

ورق آهن با ضخامت 3 میل، از محصولات پرفروش در بازار است که مشتریان مخصوص به خود را دارد، به همین خاطر اطلاع از روند نرخ این مقطع در بازار با استفاده از نمودار قیمت ورق آهن به خریداران کمک می کند تا برای زمان خرید و بودجه خود تصمیم گیری کنند.

عوامل موثر بر نوسانات نمودار قیمت ورق آهن سیاه

اطلاع از بهترین زمان برای خرید ورق سیاه، یکی از اصلی ترین دغدغه ها برای خریداران این محصول و صنعتگران است؛ تغییرات در بورس کالا و نوسانات قیمت دلار، علاوه بر میزان عرضه و تقاضا در زمان های مشخص، از عواملی هستند که باعث تغییرات نمودار قیمت ورق آهن سیاه، در بازه های زمانی مشخص می شوند.

نمودار قیمت ورق آهن 2 فولاد مبارکه 1000 در سال گذشته

 

نمودار قیمت ورق آهن سیاه 2 فولاد مبارکه 1000 در سال گذشته

 

نمودار قیمت ورق آهن 3 فولاد مبارکه 1500

[viewChart id="1916"]

 

نمودار قیمت ورق آهن 6 فولاد مبارکه 1500

[viewChart id="1910"]

 

نمودار قیمت ورق آهن 8 فولاد مبارکه 1500 

[viewChart id="1918"]

 

نمودار قیمت ورق آهن 10 فولاد مبارکه 1500 

[viewChart id="1919"]