نمودار قیمت نبشی در سال 1402

نمودار قیمت نبشی در سال 1402

استفاده از ابزار‌هایی مانند نمودار  قیمت نبشی در کسب اطلاعات در این زمینه و هم‌چنین در پروسه خرید بسیار موثر خواهد بود، چرا که این نمودار بر اساس برند سازنده و مشخصات دقیق محصول، ارائه می‌شود.

پروفیل، نبشی، لوله و ورق‌ از فرآورده‌های آهنی پرکاربرد در صنایع بزرگ هستند. نبشی آهن جهت مستحکم‌سازی در ساخت و ساز‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به شرکت سازنده آن و ابعاد و کیفیت نهایی تولید، می‌تواند برای مصارف گوناگونی کار‌آمد باشد.

نمودار نوسانات قیمت نبشی روشی برای زیر نظر داشتن لحظه‌ای روند افزایش و کاهش قیمت در بازار است که در صورت استفاده صحیح و با دانش می‌تواند در هزینه‌های جاری یک پروژه صرفه‌جویی زیادی را به ارمغان بیاورد.

طبق نظر کارشناسان گرفت:

“با توجه به اهمیت نبشی در سازه‌های مختلف آگاهی از نمودار نوسانات قیمت نبشی موجب انتخاب بهتری در هنگام خرید می‌شود؛ نمودار تغییرات قیمت نبشی در سایزهای مختلف 3، 4 و 5 با یکدیگر متفاوت بوده که اطلاعات دقیقی از قیمت این محصول در سایزهای مختلف می‌دهد.”

با توجه به کاربرد زیاد نبشی آهن در صنایع گوناگون و البته تغییرات بازار و نوسان قیمت مواد اولیه، فعالان ساخت و ساز می‌بایست توانایی بهره بردن از امکانات در جهت تهیه مصالح با کیفیت و با قیمت منطقی را داشته باشند، با توجه به این موضوع نمودار قیمت نبشی یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای این کار است.

نمودار تغییرات قیمت نبشی قابلیت نمایش نوسانات در این حوزه برای انواع مختلف نبشی آهن را دارد. کاربران می‌توانند با توجه به نیاز پروژه خود و با استفاده از نمودار نوسانات قیمت نبشی محصول خود را با مشخصات مورد نظر و در موقعیت‌های مناسب شناسایی و اقدام به خرید کنند.

نمودار قیمت نبشی بال مساوی و بال نامساوی

نبشی آهن در دو نوع تولید و عرضه می‌شود که بال مساوی و بال نامساوی نام دارند. این نبشی‌ها به صورت فابریک یا پرسی در شرکت‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شوند. تغییرات بازار فروش نبشی را می‌توان از طریق بررسی نمودار قیمت نبشی زیر نظر داشت.

 از مهم‌ترین عواملی که در قیمت نبشی اثر‌گذار هستند، می‌توان به قیمت مواد اولیه یا شمش‌های فولاد و آهن اشاره کرد. نمودار تغییرات قیمت نبشی به صورت لحظه‌ای نوسانات را با توجه به شرکت‌های مختلف و به تفکیک به نمایش می‌گذارد و بهترین زمان برای خرید و یا فروش این کالا در بازار را قابل شناسایی می‌کند.

نرخ سوخت و هزینه حمل‌و‌نقل و آب و هوا نیز از دیگر عوامل موثر در نمودار قیمت نبشی هستند که به صورت مستقیم اثرگذار بوده و قیمت نهایی نبشی را دست‌خوش تغییر می‌کنند. در بعضی از فصول با توجه به تغییرات ناگهانی شرایط جوی، عرضه و تقاضای خرید و فروش نبشی با یکدیگر متناسب نبوده و باعث ایجاد جهش‌ها یا رکود‌هایی در این بازار می‌شوند که به خوبی در نمودار نوسانات قیمت نبشی قابل رویت ‌هستند.

نمودار قیمت نبشی L30*30 و L45*20

نبشی‌های بال‌مساوی را می‌توان با یکسان بودن دو عدد 30 در فرمول سایز آن که L30*30 است تشخیص داد، و اگر این دو عدد نا‌برابر باشند، فرمول بیانگر سایز یک نبشی بال‌نامساوی است، به‌عنوان مثال L45*20 بیانگر سایز دوبال نبشی است که یکی 45 و دیگری 20 است و طبیعتا این نبشی بال نامساوی تلقی می‌شود.

استفاده در ساخت بادبند، دکل انتقال نیرو، خرپا، ماشین آلات صنعتی و بسیاری زمینه‌های دیگر باعث شده تا نبشی آهن به یکی از کالا‌های استراتژیک تبدیل شود. از این رو بازار فروش این کالا نوسانات زیادی را شاهد خواهد بود و برای دست‌یابی به نبشی با کیفیت و البته با قیمت مناسب می‌بایست نمودار قیمت نبشی به طور دائم مورد بررسی قرار داد. در ادامه نمودار قیمت نبشی شکفته را در ضخامت‌های 3، 4 و 5 مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت نبشی شکفته 3

[viewChart id="1577"]

 

نمودار قیمت نبشی شکفته 4

[viewChart id="1578"]

 

نمودار قیمت نبشی شکفته 5

[viewChart id="1579"]