تولیدکنندگان فولاد در حال مقاومت در برابر ریزش بازار آهن

تولیدکنندگان فولاد در حال مقاومت در برابر ریزش بازار آهن

اخبار
شنبه 08 امرداد 1401

طبق آخرین خبرها با وجود افزایش فروش در بازارآهن همچنان شاهد کاهش قیمت آهن آلات هستیم. شرکت‌های فولادی در حال مقاومت در برابر ریزش قیمت‌ها هستند. 

 بر اساس گزارش‌ها بازار ارز نوسانات جزئی داشت و قیمت دلار با کمی عقبگرد مجددا وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد.

بررسی وضعیت قیمت آهن الات در روزهای اخیر

در روند این هفته قیمت آهن‌آلات بازار میلگرد باز هم سردمدار ریزش قیمت‌ها بود. طوری‌که قیمت میلگرد آجدار در میانه هفته جاری با کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی همراه شد. میلگرد آجدار با توقف محدود در کانال ۱۶ هزار تومانی به سرعت به کانال ۱۵ هزار تومانی وارد شد. براساس شنیده‌ها کف نرخ این محصول روی ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان معامله به فروش رفت.

افت تولید انرژی یکی از دلایل افت قیمت آهن آلات

قیمت روز نبشی و ناودانی نیز در کنار ثبات برخی کارخانه‌ها، با کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی در بسیاری از شرکت‌ها همراه بود. همچنین ورق سیاه نیز کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی داشت. در بررسی قیمت آهن‌آلات در هفته جاری مشاهده می‌شود که ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی نیز با کاهش ۸۰۰ تا هزار تومانی مواجه شدند. 

 

تولیدکنندگان آهن در حال مقاومت در برابر ریزش قیم محصولات فولادی هستند

 

همچنین قیمت تیرآهن در بخش کیلوفروشی در برخی شرکت‌ها ثابت بود. برخی شرکت‌ها هم با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام قیمت کردند. در بخش شاخه‌فروشی نیز کاهش ۱۰ هزار الی ۳۰ هزار تومانی نرخ این محصول مشاهده شد. نرخ روز پروفیل و انواع لوله‌های داربستی، گازی و … عمدتا با ثبات همراه بود و تقریبا بازار آرامی داشتند. پروفیل ضخامت ۲ حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ تا ۲۱ هزار تومان اعلام قیمت ‌شد.

بر اساس گزارش‌ها از بورس کالا، روز گذشته ۱۰۷ هزار و ۹۰۰ تن شمش بلوم در بورس عرضه شد. بر این اساس، ۱۰۴ هزار و ۷۵ تن از این حجم مورد معامله قرار گرفت.

آمار موجود حاکی از کاهش ۸٫۱ درصدی نرخ شمش در هر تن و معامله این محصول روی قیمت ۱۲ هزار و ۵۹۱ تومان است. این قیمت گویای کاهش ۱۱۰۹ تومانی این محصول در مقایسه با عرضه هفته گذشته است.

فروردین امسال شمش عرضه‌شده در بورس حدود ۱۵ هزار و ۱۷ تومان قیمت داشت. ولی درحال حاضر به‌رغم افزایش هزینه‌های تولید، کمبود انرژی و …، قیمت شمش حدود ۱۶/۱ درصد کاهش دارد.

امروز نیز حدود ۱۹ هزار تن محصول فولادی در بورس عرضه شد که شامل ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق گرم B است. آیا این امر روی قیمت آهن‌آلات تأثیر می‌گذارد؟

امکان افت قیمت جهانی آهن آلات

شمش نیز در حال حاضر با قیمت پایینی در بازار معامله می‌شود و حتی تولیدکنندگان نیز شروع به کاهش تولید این محصول کرده‌اند. با در نظر ریزش قیمت سنگ آهن احتمال دارد در آینده شاهد رکود بیشتر قیمت شمش باشیم. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید