در استان اصفهان از کدام کارخانه میلگرد بخرید؟

در استان اصفهان از کدام کارخانه میلگرد بخرید؟

مقالات آهن آلات
دوشنبه 03 امرداد 1401

اگر از فعالین حوزه ساخت‌وساز باشید، بدون شک نام میلگردهای استان اصفهان به گوش شما خورده‌است. چندین کارخانه در اصفهان مشغول به‌تولید این مقاطع فولادی پرمصرف بوده که هرکدام دارای مشخصات و ویژگی‌های مخصوص به‌خود هستند.

با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با تعدادی از معروف‌ترین مجتمع‌های تولیدکننده میلگرد در اصفهان آشنا کرده و سپس به بررسی ویژگی‌ها، تفاوت‌ها و اختلاف قیمت آن‌ها بپردازیم.

تعیین کنید چه مقدار میلگرد می خواهید!

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارامترهایی که در انجام یک پروژه در نظر گرفته می‌شود، محاسبه میزان مصالح مورد نیاز و پیش‌بینی حدودی هزینه تمام‌شده آن پروژه است. یک مدیر پروژه در ابتدا باید تعیین نماید که چه مقداری آهن‌آلات از جمله میلگرد، در هر مترمربع سازه نیاز است.

 

آرماتورهای فولادی کارخانه ذوب آهن اصفهان با کیفیت بالا و در انواع مختلف در بازار عرضه می شود.

 

با به‌دست آوردن این فاکتور و‌ اضافه کردن قیمت روز میلگرد و همچنین هزینه‌های جانبی کار مثل دستمزد کارکنان، می‌توان به یک جمع‌بندی تقریبی از میزان هزینه نهایی پروژه رسید.

با تعیین مناسب و محاسبه دقیق میزان محصول مورد استفاده در یک سازه، تا حد بسیار بالایی از تحمیل هزینه‌های اضافه بر پروژه جلوگیری شده که باتوجه به نوسانات مداوم بهای روزانه این مقاطع در بازار، امری حیاتی و ضروری به‌نظر می‌رسد.

براساس نظر کارشناسان گرفت:
“استان اصفهان، با وسعت بالای خود، محل تاسیس کارخانه‌های فولادی زیادی است که 3 مجتمع ذوب آهن، قائم رازی و کویر کاشان از صنایعی هستند که به تولید میلگرد در انواع و استانداردهای مختلف A1 تا A4 به‌صورت شاخه و کلاف مشغول هستند. انتخاب این مقطع فولادی از این سه برند مزایای زیادی برای پروژه‌های عمرانی استان‌های مرکزی دارد که مهم‌ترین آن کیفیت بالای این محصولات و هزینه حمل‌ونقل است.”

کارخانه های تولید میلگرد استان اصفهان کدامند و چه نوع میلگردی تولید می کنند؟

استان اصفهان باتوجه به گستردگی مساحت و قرار گرفتن در مرکز ایران، با وجود راه‌های مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب، به عنوان یک شاهرگ حیاتی در کشور، شناخته می‌شود. تعدادی از بزرگترین مجتمع‌های فولادی کشور، در این استان واقع شده‌اند که در ادامه به معرفی این کارخانه‌ها و محصولات آن‌ها خواهیم پرداخت.

ذوب آهن

مجتمع فولادی ذوب‌ آهن اصفهان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی در کشور بوده که از سال ۱۳۵۰ مشغول به فعالیت در این زمینه است. این مجموعه که در ۴۵ کیلومتری جنوب‌غرب شهر اصفهان واقع بوده، بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل فولادی در منطقه خاورمیانه است.

انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی، چهارگوش صنعتی و میلگرد از تولیدات عمده این کارخانه بوده که توانایی تولید با ظرفیت تقریبی ۳ میلیون و ششصد هزار تن در سال را داراست.

انواع میلگردهای ساده و آجدار با گرید A2، A3، A4 و A1 در سایزهای ۸ تا ۳۶ میلی‌متری از با کیفیت‌ترین و برترین محصولات این مجتمع هستند.

 

استان اصفهان کارخانه های فولادی مهمی دارد که محصولات فلزی مانند میلگرد تولید می کنند.

 

قائم رازی

کارخانه قائم پروفیل رازی که از زیرمجموعه‌های شرکت جهان پروفیل پارس بوده، از سال ۱۳۷۸ در منطقه شهرضا استان اصفهان، مشغول به فعالیت است.

این مجموعه دارای دو فاز مجزا بوده که در فاز اول انواع لوله و پروفیل سایز ۲ و ۳ اینچ با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال، تولید می‌شوند و در فاز دوم که شامل خط تولید نورد گرم بوده، انواع میلگرد آجدار A3‌ به روش ترمکس از سایز ۸ تا ۳۲ میلی‌متر با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزارتن در سال، به بازار عرضه می‌شوند.

آرماتورهای این کارخانه با مقاومت تسلیم ۴۰۰۰ و مقاومت کششی ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع، بیشتر به‌منظور مسلح کردن بتن در سازه‌ها به‌کار برده می‌شوند. قیمت میلگرد قائم با توجه به کیفیت مطلوب آن، بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه است.

کویر کاشان

این کارخانه که از سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسیده، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع میلگرد شاخه و کلاف در کشور بوده، به‌طوری‌که در حدود ۱۰ درصد نیازهای ساختمانی کشور به این مقطع را تامین می‌کند.

یکی از امتیازهای ممتاز این مجتمع، تولید میلگرد سایز ۴۰ بوده که باعث صرفه‌جویی و کاهش مصرف این محصول در سازه‌های بزرگ بتنی می‌شود‌.

تفاوت قیمت کارخانه ذوب آهن اصفهان "رتبه اول کارخانه های تولید کننده میلگرد" نسبت به دو برند دیگر!

باتوجه به کیفیت بالای محصولات کارخانه‌های مذکور، تقاضا جهت خرید این مقاطع در مارکت داخلی بالاست؛ تهیه آن‌ها، به‌خصوص جهت مصرف در پروژه‌های عمرانی استان‌های مرکزی کشور، می‌تواند مقرون به‌صرفه و اقتصادی باشد.

ذوب‌آهن اصفهان، تولیدکننده برتر و رتبه یک تولید میلگرد در کشور بوده و جزو اولین کارخانه‌هایی بوده که استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی را به‌دست آورده است. رعایت حداکثری استانداردهای بین‌المللی و ملی در تولید محصولات این مجموعه و تقاضای بالا جهت خرید آن‌ها، باعث شده‌است که قیمت میلگرد اصفهان نسبت به بقیه رقبا از جمله: کویر کاشان و قائم رازی بالاتر باشد و یکی از گران‌قیمت‌ترین میلگردهای موجود در بازار کشور به‌شمار بیاید.

فاصله کارخانه های تولید کننده میلگرد استان اصفهان تا محل پروژه شما

یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید مقاطع فولادی، توجه به مسافت مجموعه تولیدکننده تا محل پروژه است؛ باتوجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در چند سال اخیر، هزینه‌های حمل‌ونقل افزایش چشم‌گیری داشته‌اند.

مزیت خرید میلگرد از اصفهان برای پروژه های عمرانی استان های مرکزی کشور

خرید میلگردهای کارخانجات اصفهان به دلایل زیر می‌تواند برای انجام طرح‌های عمرانی استان‌های مرکزی کشور، مناسب و مقرون به‌صرفه باشد:

کیفیت بالا

کیفیت بسیار بالای میلگردهای این کارخانه‌ها و رعایت استانداردهای بین‌المللی در تولید آن‌ها، یکی از دلایل محبوبیت بالای این محصولات در بازار داخلی به‌خصوص در استان‌های مرکزی کشور است.

هزینه حمل و نقل مناسب

همانطور که ذکر شد، هرچه میزان فاصله کارخانه تا محل پروژه کمتر باشد، هزینه حمل‌ونقل نیز به‌همان میزان، کاهش می‌یابد؛ به‌همین‌دلیل، خرید میلگردهای اصفهان برای استفاده در طرح‌های داخل استان و استان‌های مجاور می‌تواند مناسب و اقتصادی باشد.

تنوع سایز و نوع

تنوع بالای آرماتورهای صنایع فولادی اصفهان، یکی از امتیازهای مثبت آن‌هاست. انواع مقاطع ساده و آجدار ذوب آهن، میلگردهای متنوع فولاد کویر تا سایز ۴۰ میلی‌متری و محصولات ترمکس پروفیل رازی، طیف وسیعی از این مقاطع را به بازار کشور ارائه داده‌است.

 

قیمت محصولات کارخانه ذوب آهن به نسبت مقاطع فولادی مجتمع قائم و کویر کاشان بیشتر است.

 

همچنین تولید انواع میلگرد کلاف که یکی از ویژگی‌های مناسب فولاد کویر بوده، باعث گردیده تا قیمت میلگرد کاشان نسبت به دیگر کارخانه‌های تولیدکننده این محصول، مناسب‌تر باشد.

سخن پایانی

اطلاع از نوسانات روزانه بهای میلگردها جهت تخمین و استفاده در طرح‌های عمرانی، امری واجب و ضروری است. مجموعه آهن‌ پرتال با ارائه لحظه‌ای و مقایسه قیمت میلگرد ذوب‌آهن اصفهان، قائم پروفیل رازی و فولاد کویر کاشان فروشندگان مختلف بازار، توانسته تا کمک بزرگی برای خریداران این محصولات به‌خصوص فعالین این عرصه در مناطق مرکزی کشور باشد. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
پیش بینی قیمت تیرآهن در 1403
سه‌شنبه 28 فروردین 1403
blog image
آلیاژ آهنی و ترکیبات آن
چهارشنبه 15 فروردین 1403