بررسی روند نرخ مقاطع فولادی در بازار جهانی

بررسی روند نرخ مقاطع فولادی در بازار جهانی

اخبار
شنبه 11 تیر 1401

قیمت محصولات فولادی و فلزی در بازارهای جهانی دچار نوسانات زیادی شده و محصولاتی همچون میلگرد و فولاد ضدزنگ افزایش یافته و ورق گرم و قراضه کاهش قیمت را تجربه کرده اند.

براساس تابلوی معاملاتی بورس لندن بخش فلزات، قیمت میلگرد در هر تن از معاملات این محصول 6 دلار افزایش یافته و به نرخ 648.5 دلار در ازای هر تن رسیده است. همچنین برای قراردادهای آتی این محصول با تحویل یک ماهه، 692.5 دلار در ازای هرتن قرارداد منعقد شده است.

هر تن قراضه برای تحویل روز قیمت ثابتی داشت و ۳۶۰ دلار به ازای هر تن معامله شد اما قراردادهای آتی تحویل یک ماهه این محصول با ۵۰ سنت کاهش انجام شد.

 

قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی دچار نوسان شده است.

 

آمار بورس فلزات اروپا نشان می دهد که در آمریکا، قراردادهای آتی یک ماهه ورق گرم به قیمت یک‌‌ هزار و ۹۷ دلار و ۵۰ سنت منعقد شدند که شاهد ثبات قیمت ورق آهن در این بخش بودیم.

در چین نیز قراردادهای آتی یک ماهه ورق گرم به قیمت ۶۸۹ دلار و ۵۰ سنت در هر تن معامله شد که با توجه به این رقم، کاهش ۲ دلار و ۵۰ سنتی را این محصول تجربه کرد.

بر اساس معاملات بورس فلزات بندر شانگهای، بخش اعظمی از مقاطع فولادی در این بازار با کاهش قیمت همراه بوده است و تنها محصولی که در این بازار روند صعودی داشت فولاد ضدزنگ بوده است.

نرخ میلگرد در این بازار با کاهش ۸ یوآنی به قیمت ۴ هزار و ۳۴۱ یوآن به ازای هر تن معامله شد.

فولاد ضد زنگ در این بازار با افزایش ۱۴۰ یوآنی، به نرخ ۱۵ هزار و ۹۶۷ یوآن به فروش رفت.

همچنین قیمت تیرآهن و سایر محصولات فولادی معامله شده، نوسانات را تجربه کرده است و در روزهای مختلف هفته معاملاتی، افزایش و کاهش توامان را تجربه کرده است.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید