حمله سایبری به فولاد مبارکه و فولاد خوزستان ناکام ماند

حمله سایبری به فولاد مبارکه و فولاد خوزستان ناکام ماند

اخبار
سه‌شنبه 07 تیر 1401

روابط عمومی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، طی پیامی اعلام کرد که در تاریخ 6 تیر 1401، این مجموعه به همراه چند کارخانه فولادی دیگر مورد حمله سایبری قرار گرفته و خوشبختانه با در پیش گرفتن رویه های احتیاطی، این مسئله ظرف مدت زمان کوتاهی برطرف شده است. 

طیب نیا، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در گفتگویی با اشاره به حمله سایبری اتفاق افتاده در بخشی از خطوط تولید فولادسازی این کارخانه گفت:

این حمله بسیار جزئی بوده و اهمیت زیادی نداشت؛ خوشبختانه با دفع سریع آن، ضمن بازگشت مجدد خطوط آسیب دیده به مدار تولید، از توقف تولید ممانعت شده است.

محمدیاسر طیب نیا با بیان اینکه به طور کلی مشکل خاص و مؤثری در روند تولید کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به‌وجود نیامده است، افزود:

خطوط مجتمع فولاد مبارکه از پوشش بیمه تجهیزات برخوردار است و این در حالی است که حادثه روی داده حتی در حد اعمال پوشش‌های بیمه‌ای نیست.

به گفته وی تصاویر پخش شده در فضای مجازی در برخی از رسانه‌ها از انفجار دیگ مذاب فولاد ربطی به شرکت فولاد مبارکه نداشته و اخبار منتشر شده در این فضا با وضعیت فعلی کارخانه به هیچ وجه منطبق نیست. وضعیت فعلی مجتمع فولاد مبارکه کاملاً عادی است و روند تولید طبق برنامه پیش می‌رود.

 

در پی حمله سایبری به مجتمع فولاد خوزستان، خط تولید این مجموعه برای چند ساعت از مدار خارج شد.

 

همچنین در همین زمان اخباری مبنی بر حمله هکری به مجموعه فولاد خوزستان نیز شنیده شد. مدیرعامل فولاد خوزستان، آقای امین ابراهیمی نیز طی گفتگوهایی افزود:

صبح دیروز متاسفانه بعضی سامانه‌های شرکت فولاد خوزستان مورد حمله هکری قرار گرفت که با اقدامات به‌موقع و هوشیاری، این حمله ناکام ماند و هیچ خسارت و آسیبی به خط تولید شرکت فولاد خوزستان وارد نشد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت:

خط تولید شرکت فولاد هم اینک فعال است و مختصر اختلالی که به سایت، کانال‌های اطلاع رسانی و سامانه پیامکی این شرکت وارد شده در حال برطرف شدن است.

آقای ابراهیمی اضافه کرد:

به علت هک شدن کانال تلگرامی شرکت فولاد خوزستان، اخبار منتشر شده در این کانال تا اطلاع ثانوی معتبر نیست و صحت هیچ یک از مطالب آن تایید نمی‌شود. تا اطلاع بعدی آخرین اخبار و اطلاعیه‌های شرکت فولاد خوزستان از طریق خبرگزاری‌های رسمی و کانال مجازی این شرکت در پیام رسان‌های داخلی منتشر خواهد شد.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید