5 نکته مهم که در خرید ناودانی باید مورد توجه قرار بگیرد!

5 نکته مهم که در خرید ناودانی باید مورد توجه قرار بگیرد!

مقالات آهن آلات
سه‌شنبه 17 خرداد 1401

اگر در زمینه ساختمان‌سازی فعالیت داشته باشید یا به این حرفه علاقه‌مند باشید، احتمالاً تاکنون با محصولات فولادی که به‌شکل U هستند آشنا شده‌اید. این مقاطع که معمولاً از جنس آلومینیوم، استنلس و گالوانیزه تولید شده‌اند، ناودانی نام دارند. باتوجه‌به حجم زیادی که از این محصول فولادی در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود ما قصد داریم تا راهنمای خرید ناودانی را در اختیار شما قرار دهیم تا با در نظر گرفتن نکات خرید ناودانی، بتوانید مرغوب‌ترین‌ها را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

ناودانی، به‌عنوان یک محصول ساختمانی ممکن است توسط شرکت‌های سازنده متفاوت در انواع مختلف و استانداردهای گوناگونی ارائه شود؛ در همین راستا براساس ویژگی‌های مختلفی که این محصول ساختمانی دارد، دارای دسته‌بندی‌های متفاوتی است. به‌همین‌دلیل، بهتر است که قبل از خرید، اطلاعات خود را درباره آن تکمیل کنید.

درباره ناودانی

ناودانی، باتوجه‌به کاربردی که در ساختمان دارد، می‌تواند در جنس‌های مختلفی ارائه شود. به‌طورمثال، جنس آلومینیومی آن دارای وزنی سبک، استحکام و قابلیت شکل‌پذیری بسیار بالایی است؛ همچنین این محصول ساختمانی معمولاً در قسمت‌هایی از ساختمان مثل پنجره، چهارچوب در، اسکلت سازه‌ها و شاسی تریلرها استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که در هنگام تقسیم‌بندی، به شکل آن‌ها هم توجه شده و برهمین‌اساس به دو نوع مشبک و ساده تقسیم می‌شوند.

5 نکته مهم که در خرید ناودانی باید به آن توجه کرد!

حتی افرادی‌که در صنعت ساختمان‌سازی فعال هستند هم ممکن است هنگام خرید و تهیه ناودانی با مشکلات مختلفی روبه‌رو شوند؛ زیرا این محصول ساختمانی دارای تنوع زیادی در اندازه، شکل و جنس خود است. بنابراین، باتوجه به چند نکته مهم می‌توانید خریدی موفق و درست داشته باشید.

 

برای خرید ناودانی بهتر است به نکاتی چون تولیدکننده آن توجه کنید.

 

تولیدکنندگان ناودانی

از آنجایی‌که ناودانی یکی از پرکاربردترین محصولات صنعت ساختمان‌سازی است، کارخانه‌های مختلف زیادی اقدام‌به تولید آن کرده‌اند. بنابراین برای مطمئن بودن از کیفیت، هنگام خرید باید توجه داشته باشید که محصول مورد نظر از یک شرکت تولیدکننده معتبر باشد. معروف‌ترین کارخانه‌های تولید کننده این محصولات فولادی به تفکیک شامل موارد زیر است:

ویژگی‌های ظاهری محصول مورد نظر

از آنجایی‌که ناودانی، معمولاً به‌صورت عمده برای ساخت‌وساز ساختمان‌ها خریداری می‌شود، پس از خرید و ارسال آن توسط شرکت تولیدکننده به محل استفاده، باید به تمام ویژگی‌های ظاهری آن دقت کنید. شکل آن باید کاملاً صاف و بدون موج‌زدگی باشد. لازم به ذکر است که اگر شرکت معتبری را برای خرید انتخاب کرده باشید، درصورت داشتن مشکلات ظاهری در محصول، می‌توانید آن را عودت دهید.

همچنین، باید توجه داشته باشید که محصول انتخابی خود مناسب نیاز شما باشد؛ در همین راستا به انواع مختلف آن بر اساس ظاهر کلی اشاره خواهیم کرد:

  • نوع ساده با استقامت بالا
  • نوع سوراخ دار با وزن سبک‌تر برای رد کردن لوله یا سیم از میان خود

قیمت لحظه‌ای

باتوجه‌به نوسانات اقتصادی که در تمام بازارهای جهانی در مقیاس‌های مختلف مشاهده می‌شود، هنگام خرید ناودانی باید به قیمت روز آن توجه کنید. قیمت ناودانی هم مانند هر محصول دیگری تحت تأثیر عوامل مختلفی بوده و ممکن است در لحظه تغییر کند. برخی از این عوامل تأثیرگذار بر قیمت این محصول ساختمانی شامل موارد زیر است:

  • قیمت مواد اولیه
  • قیمت دلار
  • میزان عرضه و تقاضا
  • نوسانات بازار

 

قیمت ناودانی مانند سایر محصولات فولادی تحت تاثیر عوامل مختلفی است و دچار تغییرات لحظه ای می شود.

 

وزن ناودانی

وزن استاندارد انواع مختلف ناودانی در جدول اشتال به‌ازای متر ارائه شده است؛ بنابراین شما با مشاهده این جدول به‌راحتی می‌توانید وزن محصول مورد نظر خود را شناسایی کنید. در نتیجه هنگام خرید باید به کاربرد آن در ساخت‌وساز خود توجه کرده و بر اساس نیازی که دارید، محصول مورد نظر با وزن مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

روش تولید محصول مورد نظر

یکی دیگر از نکات خرید ناودانی این است که به روش تولید آن دقت کنید. به‌طورکلی، این محصولات از دو روش مختلف تولید می‌شوند:

  • فرایند نورد گرم
  • استفاده از ورق‌های فولادی

در روش اول، محصولات تولید شده استحکام بالایی داشته و در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ همچنین به ناودانی‌هایی که از فرایند نورد گرم تولید می‌شوند، ناودانی فابریک هم می‌گویند. اما در روش دوم جنس ورق‌های فولادی می‌تواند باتوجه‌به درخواست مشتری از هر نوع فولادی باشد. لازم به ذکر است که این نوع محصولات با نام دیگر ناودانی پرسی، دارای استقامت کمتری بوده اما در مقابل شکل ظاهری بهتری دارد.

روش خرید ناودانی

یکی از نکات خرید ناودانی، انتخاب بهترین عرضه‌کننده است. درصورتی‌که قصد تهیه ناودانی را دارید، بهتر است ابتدا به مقایسه قیمت و کیفیت نمونه های موجود در بازار بپردازید و سپس اقدام به‌خرید بهترین نمونه‌ی آن کنید. لیست قیمت ناودانی های باکیفیت و معتبر بازار آهن را در زیر مشاهده کنید:

سخن پایانی

برای داشتن کسب‌وکاری موفق و ساخت ساختمانی درست، اصولی و باکیفیت علاوه بر داشتن دانش کافی، باید با تمام محصولاتی که در ساخت‌وساز استفاده می‌شود آشنا باشید. ناودانی یکی از همین محصولات مهمی است که به‌وفور در ساختن یک بنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا سعی کردیم در این مقاله شما را با این محصول پرکاربرد آشنا کرده و به بررسی راهنمای خرید ناودانی و روش خرید ناودانی اشاره کنیم. 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید