نزدیک‌ترین کارخانجات فولادی برای خرید آهن‌آلات

نزدیک‌ترین کارخانجات فولادی برای خرید آهن‌آلات

مقالات آهن آلات
شنبه 07 خرداد 1401

امروزه، امکان خرید مقاطع فولادی از روش‌های مختلفی مانند بازار بورس، بنگاه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد؛ اما خرید مستقیم از کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد همچنان به‌عنوان یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌ها شناخته می‌شود. این روش معمولاً برای خرید در حجم بالا (بیشتر از یک تریلی) انجام می‌شود تا با حذف واسطه‌ها، هزینه‌های پروژه کاهش بیابد. بنابراین، شناخت نزدیک‌ترین کارخانه‌های فولادی می‌تواند تجربه خرید را بهبود ببخشد.

مزیت خرید از نزدیک‌ترین کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد

خرید مستقیم از نزدیک‌ترین کارخانه‌ها، مزایای متعددی را متوجه خریداران می‌کند. از مهم‌ترین دلایل اهمیت خرید مستقیم از کارخانه‌های نزدیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

برای خرید محصولات فولادی، بهتر است از کارخانه های نزدیک به پروژه به دلیل مزایای بیشتر آن استفاده کرد

 

مقرون‌ به‌ صرفه

 خرید مستقیم از کارخانه‌ها، موجب حذف واسطه‌ها و دلال‌ها از معامله و کاهش قیمت نهایی آهن‌آلات موردنظر می‌شود. بنابراین، همچنان بسیاری از مصرف‌کنندگان، محصولات را به‌صورت مستقیم از کارخانه‌ها خریداری می‌کنند. البته باید توجه داشت که امکان خرید مستقیم از برخی کارخانه‌ها وجود ندارد.

کاهش هزینه حمل‌ و نقل

بخش مهمی از هزینه تأمین مقاطع فولادی موردنظر خریداران را هزینه حمل‌ونقل آن‌ها تشکیل می‌دهد. بسته به‌قیمت سوخت و نرخ سالانه، هزینه انتقال آهن‌آلات از کارخانه تا مقصد نیز تغییر می‌کند. هرچه کارخانه از مقصد دورتر باشد، هزینه بیشتری نیز برای شما ایجاد می‌کند. بنابراین، خرید از نزدیک‌ترین کارخانه‌ها می‌تواند فاصله و هزینه حمل‌ونقل را به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

افزایش امنیت محصولات فولادی

یکی از مشکلات خرید از کارخانه‌ها، عدم تضمین سلامت محصولات و انتقال نامناسب آن‌ها است. به‌گونه‌ای که اگر انتقال میلگرد، نبشی یا تیرآهن موردنظر شما در فصول سرد انجام شود، امکان بروز زنگ‌زدگی و بروز آسیب در آن‌ها وجود دارد. بااین‌حال، کارخانه تنها تحویل محصول را تضمین می‌کند و مسئولیتی در مقابل خسارت و آسیب آن ندارد. درصورتی‌که فاصله کارخانه از مقصد کم باشد، حتی در فصول سرد نیز احتمال خسارت دیدن محصولات بسیار پایین است.

طبق نظر کارشناسان گرفت:

“خرید محصولات فولادی از نزدیک‌ترین کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد همواره راهکاری مناسب برای کاهش هزینه‌ها و ریسک خسارت آهن‌آلات موردنظر بوده است. در کشور ما به علت فراوانی معادن، کارخانه های فولادی متعددی احداث گردیده و به همین علت، برای خرید محصولات فولادی، هر کجا از کشور که باشیم، کارخانه‌های ذوب آهن و فولاد در نزدیک پروژه‌ها قرار دارد و می‌توانیم از آن‌ها خرید داشته باشیم.”

نزدیک‌ ترین کارخانه‌ های ذوب‌ آهن و فولاد به شما کدام است؟

به‌دلیل موقعیت جغرافیایی مطلوب و منابع معدنی متعدد ایران، کارخانه‌های فولادی بسیار زیادی در ایران وجود دارند. خوشبختانه این تعدد کارخانه توانسته تنوع کالاهای فولادی موجود در بازار داخلی و سبد صادرات را افزایش دهد و پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان و صنایع مختلف باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کارخانه‌های آهن‌آلات کشور را آورده‌ایم:

کارخانه ذوب‌ آهن اصفهان

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، در سال 1350 و در جنوب غربی استان اصفهان بهره‌برداری شد و لقب مادر صنعت فولاد را پیدا کرد. این کارخانه با ظرفیت 3.6 میلیون تن فولاد بخش بزرگی از نیاز بازار داخلی و سهم صادرات کشور را تولید می‌کند. محصولات این شرکت شامل تیرآهن، انواع میلگرد ساده و آجدار، انواع میلگرد کلاف، نبشی، ریل قطار، ناودانی، مفتول و شمش فولاد هستند. قیمت روز محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان را در لیست زیر مشاهده کنید.

 

محصولات کارخانه ذوب آهن مثل میلگرد و تیرآهن بسیار پرفروش هستند.

 

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های فولاد کشور است که در سال 1371 شروع به فعالیت کرد. این کارخانه دارای ظرفیت تولید سالانه 2.4 میلیون تن کالای فولادی است. مهم‌ترین محصولات این کارخانه شامل ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه‌ای، ورق اسید شویی و ورق رنگی هستند. قیمت محصولات فولادی پرفروش این مجتمع در لیست زیر قرار دارد.

 

قیمت محصولات فولادی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

کارخانه اکسین اهواز

کارخانه اکسین خوزستان، یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های فولاد کشور است که در شهر اهواز و 10 کیلومتری جاده بندر امام خمینی قرار دارد. کیفیت محصولات این کارخانه در سطحی قرار دارد که ورق‌های فولادی کارخانه اکسین اهواز جزو پر تقاضاترین مقاطع فولادی کشور شناخته می‌شوند. محصولات این کارخانه شامل اسلب، ورق‌های فولادی و شمش هستند.

کارخانه ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب، در سال 1386 در شمال غربی کشور تأسیس شد و توانست ظرفیت تولید خود را به 200 هزار تن برساند. این کارخانه تنها پس از 4 سال فعالیت، فاز دوم خود را در سال 1390 راه‌اندازی کرد؛ ظرفیت تولید این فاز سالانه 300 هزار تن است. محصولات کارخانه ظفر بناب شامل میلگرد، تیرآهن، ناودانی و نبشی هستند که طبق استانداردهای ملی، آلمانی و اروپایی تولید می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردارند. قیمت محصولات پرفروش این کارخانه را در لیست زیر مشاهده کنید.

 

قیمت میلگرد ظفر بناب، باتوجه به کیفیت بالای آن، بسیار مناسب است.

 

کارخانه فولاد آناهیتا گیلان

یکی از کارخانه‌های واقع در شمال کشور، کارخانه آناهیتا گیلان است که در سال 1389 و در استان گلستان بنا شد. این کارخانه سالانه بخش مهمی از نیاز بازار آهن‌آلات بخش شمالی کشور شامل شهرهای ساری، گرگان، رشت و... را تأمین می‌کند. میلگردهای کارخانه آناهیتا گیلان طبق استاندارد ISIRI 3132 تولید می‌شوند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

کارخانه میلگرد میانه

کارخانه فولاد آذربایجان (میانه)، در سال 1368 و در 3 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان میانه بنا شد و 11 سال بعد به بهره‌برداری رسید. تولیدات این کارخانه شامل میلگرد، نبشی، تسمه‌های فولادی و ناودانی هستند که طبق استانداردهای آلمانی و استاندارد NISO 3132 تولید می‌شوند. قیمت میلگرد میانه به عنوان یکی از محصولات فولادی پرفروش، به عوامل زیادی همچون نرخ دلار، قیمت مواد اولیه و… بستگی دارد.

فولاد خوزستان

شرکت فولاد خوزستان پس از فولاد مبارکه، به‌عنوان دومین تولیدکننده فولاد خام کشور شناخته می‌شود. این شرکت در سال 1353 تأسیس شد و فاز اول خود را تا سال 1367 راه‌اندازی کرد. ازجمله محصولات فولادی این شرکت می‌توان به اسلب، بلوم و بلیت اشاره کرد.

کارخانه فولاد زاگرس

یکی دیگر از کارخانه‌های فولاد و آهن پراهمیت کشور، کارخانه صبا فولاد زاگرس است که در سال 1393 در شهرستان بروجن (استان چهارمحال بختیاری) افتتاح شد. این کارخانه، تولیدکننده بخشی از میلگردهای ساده و آجدار کشور است که از استانداردهای بین‌المللی و ملی در خطوط تولید خود بهره می‌گیرد. از ویژگی‌های میلگردهای این کارخانه می‌توان به کربن کم و متوسط و استفاده از فولادهای کم آلیاژ در ساخت آن‌ها اشاره کرد. قیمت میلگرد زاگرس باتوجه به استاندارد و سایز آن در بازار تعیین می شود و از مقاطع فولادی پرکاربرد است.

سخن پایانی

ازجمله مهم‌ترین معیارها در هنگام خرید، برند محصول موردنظر است. بنابراین، بهتر است علاوه بر نزدیکی کارخانه، به برند و کیفیت کالا نیز دقت داشته باشید. محصولات که برند معتبرتر و شناخته‌شده‌تری دارند، هزینه بیشتری ایجاد می‌کنند؛ اما به نسبت کیفیت بالای خود همچنان به‌صرفه و اقتصادی هستند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید