فولاد صادراتی دچار کاهش قیمت شد

فولاد صادراتی دچار کاهش قیمت شد

اخبار
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

طبق آخرین گزارش ها و آمار به دست آمده از نشریه متال بولتن، طی هفته گذشته فوب اسلب صادراتی ایران با قیمت 665 تا 685 دلاردر هر تن معامله شد. این میزان قیمت در مقایسه با هفته قبل از آن حدود 17 دلار و 2.5 درصد کاهش قیمت را شاهد بوده است.

همچنین فوب بیلت صادراتی ایران هم در هفته گذشته شاهد کاهش قیمت بوده و این محصول در بنادر مرزی کشور با قیمت 640 تا 650 دلار به فروش رسیده و معامله شده است. این قیمت در مقایسه با هفته قبل از آن کاهش 2.6 درصدی و حدود 18 دلاری را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش متال بولتن، قیمت های جهانی فولاد نیز مانند نرخ داخلی، در حال طی کردن روند نزولی هستند. به طوری که در هفته گذشته قیمت شمش فولادی صادراتی CIS با قیمت ۶۴۴ دلار به ازای هر تن معامله شد که کاهش ۱.۲۳ درصدی را در این بخش شاهد بودیم. از آنجایی که روند نزولی قیمت قیمت بیلت صادراتی روسیه هنوز متوقف نشده است، این امر تاثیر زیادی بر افت هرچه بیشتر قیمت شمش CIS خواهد گذاشت. قیمت اسلب صادراتی CIS نیز هفته گذشته با کاهش ۹.۶ درصدی به ۶۹۵ تا ۷۷۰ دلار رسید.

 

براساس آمار، قیمت محصولات فولادی دچار کاهش شده است.

 

همانطور که پیشبینی می شد، افزایش قیمت محصولات فولادی که در بازار جهانی پس از حمله روسیه به اوکراین شاهد آن بودیم، برای مدت کوتاهی پایدار بود و قیمت ها به سرعت به حالت اولیه خود بازگشت.

قیمت محصولات فولادی امروز را در لیست زیر می توانید مشاهده کنید:

متأسفانه شاهد آن بودیم که در این بین، با تصویب یک مصوبه، دولت عوارض صادراتی را برای کارخانه ها و فعالین فولاد وضع کرد؛ این مصوبه مانع از آن شد که فولادسازان ایرانی بتوانند از این فرصت استثنائی که جنگ اوکراین و روسیه ایجاد کرده بود، استفاده کنند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید