وضعیت جهانی فولاد در سال 2022 با توجه به بحران اوکراین

وضعیت جهانی فولاد در سال 2022 با توجه به بحران اوکراین

اخبار
چهارشنبه 31 فروردین 1401

بحران اوکراین، تاثیر چشمگیری بر وضعیت تقاضای جهانی فولاد در سال جدید داشته که در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

طبق آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال گذشته، رشد چهار دهم درصدی را تجربه خواهد کرد و به میزان یک میلیارد و۸۴۰ میلیون و ۲۰۰هزار تن خواهد رسید. براساس این گزارش در سال ۲۰۲۳ نیز تقاضای فولاد روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد و به یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

البته با توجه به بحران اوکراین و شرایط ویژه ای که بوجود آمده قیمت انرژی و مواد اولیه با افزایش ناگهانی همراه بوده است و سرمایه گذاری را در این بخش تحت تاثیر قرار داده است.

حمله روسیه به اوکراین باعث شده است تا رشد تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ کمی دور از انتظار باشد. تقاضای فولاد در کشور چین در سال ۲۰۲۲ تغییر خاصی نخواهد داشت زیرا دولت در تلاش است تا سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها را تقویت کرده و ثبات را به بازار املاک باز گرداند.

 

حمله روسیه به اوکراین باعث شده است تا رشد تقاضای جهانی فولاد کمی دور از انتظار باشد

 

براساس پیش بینی ها در کشورهای توسعه یافته در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۱/۱ و ۴/۲ % افزایش تقاضای فولاد انتظار میرود. وضعیت کشورهای در حال توسعه کمی متفاوت خواهد بود و با توجه به شرایط حال حاضر جهان در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۵/۰ و ۵/۴ % رشد تقاضا را شاهد خواهیم بود.

در سال ۲۰۲۱ چین بزرگترین مصرف کننده فولاد بوده است و انتظار می رود در سال جاری و سال آینده میلادی نیز عنوان بزرگترین مصرف‌کننده را به خود اختصاص دهد.

هند با مصرف ۱۰۶ میلیون و ۱۰۰هزار تن، آمریکا با مصرف ۹۷ میلیون و ۱۰۰هزار تن، ژاپن با مصرف ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، کره‌جنوبی با ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، روسیه با ۴۳ میلیون و ۹۰۰هزار تن، آلمان با ۳۵ میلیون و ۲۰۰هزار تن، ترکیه با ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، برزیل با مصرف ۲۶ میلیون و ۴۰۰هزار تن و ایتالیا با مصرف ۲۵میلیون و ۹۰۰هزار تن به ترتیب در رتبه های دوم تا دهم مصرف فولاد جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی قرار گرفتند.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید