کلنگ زنی پروژه گندله سازی مجتمع فولاد غدیر نی ریز

کلنگ زنی پروژه گندله سازی مجتمع فولاد غدیر نی ریز

اخبار
شنبه 21 اسفند 1400

اینبار مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز پروژه گندله سازی را کلنگ زد. در این مقاله به صحبت‌های ایشان در خصوص کلنگ زنی جدید خواهیم پرداخت.

دکتر محسن مصطفی‌پور با بیان اینکه در پنج ماه گذشته در مسیر تولید با مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود برق و گاز روبه‌ رو بوده است گفت:

 با این وجود طبق برنامه پیش رفتیم و حتی یک روز کارخانه دچار خاموشی نشده و با حداقل ظرفیت اما با راندمان بالا کار را پیش برده‌ایم.

 

محسن مصطفی‌پور درباره کلنگ زنی گندله سازی سخنرانی کرد.

 

این فعال حوزه اقتصادی با بیان اینکه تعمیرات سالانه را هم در کمتر از ۹ روز به اتمام رسانده‌اند گفت:

 به رغم اینکه تعمیرات در سنوات گذشته با تعلل مواجه شده بود، مجبور شدیم یک اوورهال دوسالانه را انجام دهیم که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن و حدود ۲۵ هزار نفر-ساعت آن را عملیاتی و بار دیگر کارخانه را در مدار تولید قرار دادیم.

وی به بخش بازرگانی نیز اشاره کرد و گفت:

 به عنوان یک پیشرو در بورس شناخته شده‌ایم به طوریکه پس از ابلاغ وزارت صمت به طور پیوسته در بورس فروش داشته ایم و در بخش خرید نیز خوشبختانه ۳۰۰ هزار تن گندله به صورت دپو شده داریم که این اتفاق هیچ وقت در این کارخانه رخ نداده است.

مصطفی‌پور با بیان اینکه هدف مدیران مالی فولاد غدیر شفافیت است به بحث توسعه پروژه‌ها پرداخت و گفت: 

در کارگاه فولاد سازی در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر مشغول به کار هستند که بی‌سابقه بوده و بنا داریم تا پایان خرداد ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداری برسیم.

شروع به کار ساخت پساب فاضلاب صنعتی و اشتغال ۵۰ نفری در آن دیگر مسئله‌ای بود که این مدیر جوان بدان اشاره نمود اما مهمترین پروژه را گندله‌سازی خواند که در این روز با حضور مسئولان کلنگ‌ زنی شد.

 

مصطفی‌پور در خصوص پیشرفت‌های فولاد غدیر نی ریز صحبت کرد.

 

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ ریز با نشان دادن تصاویری از ابتدای زمان حضور و حال حاضر کارخانه پیشرفت چشمگیر و سرعت پروژه‌ها را به نمایش گذاشت.

این مدیر پرتلاش فولادی از مسائل زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی نیز شانه خالی نکرد و گفت: 

تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا رضایت مردمی را در منطقه ایجاد نمایم و در این رابطه با نمایش دادن پروژه بزرگ پارک آزادی وعده داد که به زودی دریاچه مصنوعی آن آبگیری شود.

در ادامه این جلسه آیت الله سید مهدی فال ‌اسیری با تمجید از مدیر جدید فولاد درخواست نمود که این کارخانه مکانی برای اشتغال جوانان نی ‌ریز، استهبان و بختگان شود.

وی در عین حال پیشنهاد داد تا با سرمایه مردمی و تخصص فولادی‌ها به خصوص فولاد غدیر نی‌ ریز، صنایع زیر دستی در کنار فولاد ایجاد گردد.

فرماندار نی ‌ریز با بیان اینکه زنجیره فولاد با تلاش مهندس مصطفی‌پور در حال تکمیل است عنوان نمود: 

از کارهای توسعه‌ای این کارخانه حمایت و در تأمین امنیت این پروژه‌ها همکاری لازم را خواهد نمود.

مراد هدایت ابراز امیدواری کرد که این مجتمع الگویی برای اشتغال در سطح استان باشد و با به کارگیری نیروهای بومی شهرستان و شهرهای همجوار راه خود را ادامه دهد.

سعید صادقی معاونت پارلمانی وزارت دفاع با مقایسه دفاع نظامی و دفاع اقتصادی به تمجید از مدیر عامل فولاد غدیر نی ‌ریز پرداخت و او را یکی از مسئولان پرتلاش گام دوم انقلاب خواند که توانسته در کمتر از ۶ ماه پیشرفت ۳۰ درصدی را در کارخانه ایجاد کند.

نماینده مردم نی ‌ریز، استهبان و بختگان هم با بیان تاریخچه احداث هفت مجموعه فولادی گفت:

 زمانی که مسئولیت نمایندگی مردم را به عهده گرفتم این کارخانه به صورت نیمه افراشته فعال بود و خمودی و واماندگی پیمانکاران را می ‌شد کاملاً مشاهده کرد اما حالا به خوبی می‌ بینید که چگونه در مسیر توسعه قرار دارد و به امید خدا فولاد سازی در سال ۱۴۰۱ به نتیجه خواهد رسید.

فرهاد طهماسبی به بحث آلایندگی کارخانه و اعتراض شورا و مردم قطرویه نیز اشاره کرد و گفت:

 ملاک، نظر کارشناسان زیست محیطی است که خوشبختانه نظر آنها مثبت بوده و شاهد احداث کارخانه گندله ‌سازی هستیم اما درخواست من این است که از جدیدترین و به ‌روزترین تجهیزات فیلترینگ استفاده کنید تا دغدغه زیست محیطی مردم به حداقل برسد.

 

فرهاد طهماسبی در خصوص آلایندگی کارخانه‌ها گفتگو کرد.

 

سخنران پایانی جلسه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر 

دکتر سید امیرعباس حسینی با تمجید از عملکرد مدیرعامل فولاد غدیر نی ‌ریز گفت:

 برنامه‌امان این است که در سال ۱۴۰۴ سهمی برابر در حوزه صنعت، معدن، نفت و گاز داشته باشیم.

 

امیرعباس حسینی از مدیرعامل غدیر نی ریز تمجید کرد.

 

وی با بیان اینکه ما هم قبول داریم که یک واحد تولید آهن اسفنجی نمی‌تواند مجتمع تلقی گردد گفت:

 نی ‌ریز دارای بزرگانی همچون فضل‌ابن‌حاتم و قطب‌الدین نی ‌ریزی است و اینها نشان از قدمت بالای این شهرستان دارد.

ما هم دغدغه مردم با این پیشینه تاریخی را درک می‌کنیم و بر این باور هستیم که توسعه صنعتی میمکن است به محیط‌زیست آسیب برساند اما مزایای آن بیش از معایبش است.

وی با بیان اینکه لازم است تا مسئولان شهرستانی و استانی در تکمیل زنجیره به ما کمک کنند گفت: 

امیدواریم تا در ماه‌های آینده بخش ذوب به بهره‌برداری برسد.

در ادامه مسئولان و میهمانان از مراحل فولاد سازی در کارخانه بازدید کردند و پایان بخش برنامه کلنگ ‌زنی کارخانه گندله ‌سازی بود.

لازم به ذکر است اعتبار آن ۱۱۰ میلیون یورو می ‌باشد و قرار است در دو سال با ظرفیت تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن ساخته شود.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید