خودکفایی در تولید تجهیزات زنجیره فولاد

خودکفایی در تولید تجهیزات زنجیره فولاد

اخبار
چهارشنبه 27 بهمن 1400

رمضانعلی فرهادی کوشکی معاون ساخت مهندسی نت ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت:

توانایی و ظرفیت کارخانه ذوب آهن در بخش‌های مکانیکی و عملیات حرارتی به حدی افزایش پیدا کرده است که در حال حاضر این بخش‌ها توانایی تولید قطعاتی را دارند که در صنعت تولید فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی پیرو این موضوع گفت:

عملیات تراشکاری و ماشین‌کاری قطعات سایر کارخانه‌های فولادی به لطف دستگاه‌های منحصر به فرد و پیشرفته کارگاه‌های کارخانه ذوب آهن اصفهان انجام می‌شود.

در این مجموعه، در بخش کارگاه ریخته‌گری و مدل‌سازی، قطعات ریز مدل‌سازی شده و در تناژ بالا تولید می‌شوند و در مارک‌های مختلف ریخته‌گری خواهند شد.

کارگاه اسکلت فلزی و آهنگری نیز در تولید قطعات مربوط به تجهیزات ذوب آهن و یا سایر صنایع فولادی نقش دارد.

 

در این تصویر، خط تولید فولاد را مشاهده می کنید.

 

در بخش تعمیرات کارخانه، تجهیزات باز شده در حین تعمیرات در خط تولید به این کارگاه‌ها منتقل می‌شوند و تعمیرات فوق سنگین روی آن‌ها انجام می‌شود.

معاون ساخت مهندسی نت ذوب آهن اصفهان در ادامه افزود:

خوشبختانه توانسته‌ایم با تلاش و پشتکار صنعتگران‌مان، قطعاتی از جمله درب‌های فلاکسیبل و فک متحرک قیچی را در کارگاه‌های قطعه‌سازی تولید کنیم و این در حالی است که در گذشته تولیدکنندگان مجبور به واردات این قطعات بودند و قطعات مربوط به بخش تولید فولاد را از روسیه وارد کشور می‌کردیم.

فرهادی کوشکی در انتها گفت:

با توجه به تولید قطعات و ظرفیت موجود در کارگاه‌های داخلی، می‌توانیم از وقفه‌هایی که در خط تولید ذوب آهن اصفهان به دلیل خرابی و کمبود قطعات به وجود می‌آیند جلوگیری کنیم و علاوه بر آن با این کار می توانیم تا حدودی از خروج ارز جلوگیری کنیم.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید