جدول وزن پروفیل ساوه

جدول وزن پروفیل ساوه

جدول وزن آهن آلات
شنبه 23 بهمن 1400

یکی از کارخانه‌های موفق در تولید پروفیل، کارخانه ساوه است که با سال‌ها تجربه در تولید انواع پروفیل توانسته نیاز بازار ایران را فراهم کرده و حتی به کشورهای همسایه و اروپایی صادر شود. یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید این محصول، محاسبه وزن پروفیل ساوه برای مقدار دقیق مورد نیاز است که با توجه به کاربردهای مختلفی که دارد در جدول وزن پروفیل ساوه درج شده است.

یکی از موارد مهم پس از بررسی کیفیت، محاسبه وزن پروفیل ساوه است زیرا با تعیین این مقدار، می‌توانیم وزن هر شاخه را به دست آوریم و همچنین با محاسبه وزن قوطی ساوه به بررسی جدول وزن آن برای تعیین قیمت پروفیل ساوه می‌پردازیم.

محاسبه وزن قوطی 1.5 تا 8 میل ساوه

به‌طورکلی پروفیل‌های تولیدی این کارخانه دارای اشکال مربع و مستطیل هستند که به آن‌ها قوطی می‌گویند. کلمه پروفیل و قوطی باهم فرقی ندارد و در زبان محاوره‌ای فعالان این حوزه قوطی مرسوم‌تر است.

قوطی پروفیل ساده با ضخامت‌های مختلف از طریق نورد گرم (ورق سیاه) و نورد سرد (ورق روغنی) در کارخانه ساوه تولید می‌شود. ضخامت قوطی از 1.5 تا 8 میلی‌متر است که در وزن این محصول تأثیرگذار است. به‌عبارت‌دیگر هرچقدر ضخامت این نوع قوطی بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر است.

 

پروفیل ساوه در کارخانه به تصویر کشیده شده است.

 

فرمول محاسبه وزن قوطی ساوه باتوجه‌به انواع مقاطع سبک‌وسنگین از طریق زیر محاسبه می‌شود.

وزن قوطی ساوه =1000 / ضخامت (mm) *طول (cm)*عرض (cm) * چگالی آهن

باتوجه‌به نوسانات قیمت فلزات، وزن پروفیل ساوه یا محاسبه وزن قوطی ساوه باید دقیق باشد تا بتوان به تخمین درستی از قیمت آن دست یافت.

جدول وزن پروفیل 2 ساوه

در تصویر زیر جدول وزن پروفیل ساوه با ضخامت 2 و سایزهای مختلف ارائه شده است.

 

جدول وزن پروفیل ساوه را در این تصویر می‌بینید.

سخن پایانی

وزن پروفیل فولادی عامل مهمی است که در طراحی و ساخت هر سازه ای باید در نظر گرفته شود. وزن پروفیل فولادی جزء کلیدی استحکام و پایداری کلی سازه است. وزن پروفیل فولادی نیز بر هزینه سازه تأثیر می گذارد، زیرا پروفیل های فولادی سنگین تر به مواد و نیروی کار بیشتری برای ساخت نیاز دارند. وزن پروفیل فولادی ساوه براساس ضخامت در سایزهای مختلف به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید