جدول وزن لوله اسپیرال

جدول وزن لوله اسپیرال

جدول وزن لوله
دوشنبه 04 بهمن 1400

یکی از اصلی‌ترین مواردی که همیشه در خرید محصولات فولادی می‌بایست به آن توجه داشته باشید، وزن محصول است که تاثیر مستقیمی بر قیمت لوله اسپیرال دارد. در این مقاله در کنار چند روش دیگر، یک ابزار کارآمد را برای برآورد وزن این محصول ارائه می‌دهیم که جدول وزن لوله اسپیرال نام دارد.

این ابزار که کاربرد زیادی برای کاربران دارد، اطلاعات را بر اساس مشخصات فیزیکی محصول تفکیک کرده و برای هر یک، وزن نهایی را مشخص می‌کند. با توجه به این موضوع می‌توان فهمید که داده‌های موجود در این ابزار بسیار دقیق و البته قابل اعتماد خواهند بود.

روش‌های برآورد وزن لوله اسپیرال

از چند روش مختلف در زمینه برآورد وزنی این محصول استفاده می‌شود که در همه آن‌ها لازم است دقت بالا در جای‌گذاری داده‌های مربوط به لوله داشته باشید تا خروجی صحیح به دست بیاید. فرمول یکی از همین راه‌ها است که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید،

وزن = طول لوله * ۰.۰۰۷۸۵ * ۳.۱۴ * ضخامت لوله * ( ضخامت لوله – قطر بیرونی لوله)

یکی دیگر از روش‌های کارآمد برای به دست آوردن وزن این محصول را می‌توان ابزار برآورد وزن گرفت دانست که مدتی پیش منتشر شده و تنها به کمک مشخصات فیزیکی محصول می‌توانید وزن نهایی آن را در اختیار داشته باشید.

سومین شیوه برآورد وزن این لوله را می‌توان به کار بردن نرم‌افزارهای مهندسی دانست. در این روش فرمول‌ها مخصوص به هر مقطع فولادی وجود دارد و با ورود اطلاعات می‌توانید وزن نهایی را به دست آورید.

با وجود این روش‌ها، همچنان استفاده از جدول برای محاسبه وزن لوله اسپیرال، رواج بیش‌تری دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل آن را می‌توان عدم نیاز به محاسبه و صرفه‌جویی در زمان دانست که در شرایط مختلف می‌تواند بسیار مفید باشد. البته لازم است توجه کنید که این جدول برای ابعاد و مشخصات خاصی از لوله اسپیرال کارآمد است.

جدول وزن لوله اسپیرال

در تصویر زیر، جدول وزن لوله اسپیرال را مشاهده می‌کنید.

 

در این تصویر، جدول وزن لوله اسپیرال را مشاهده می کنید.


 

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
جدول وزن لوله مبلی
چهارشنبه 27 دی 1402
blog image
جدول وزن لوله گوشتدار
یکشنبه 25 تیر 1402