جدول وزن تیرآهن لانه زنبوری

جدول وزن تیرآهن لانه زنبوری

جدول وزن آهن آلات
دوشنبه 29 آذر 1400

یکی از انواع تیرآهن که کاربرد گسترده­‌ای در ساخت و ساز دارد، تیرآهن لانه زنبوری است؛ بی شک بدون اطلاع از وزن تیرآهن لانه زنبوری خرید آن غیر ممکن است. پس اطلاع از جدول وزن تیرآهن لانه زنبوری که در ادامه به آن می‌ ­پردازیم برای هر مهندس و متخصصی امری ضروری حساب می‌­شود.

این محصول با برش دادن تیرآهن معمولی به صورت زیگزاگ به دو تکه تقسیم می­‌شود و سپس به صورتی بر روی هم قرار گرفته و جوشکاری انجام می‌­شود که اشکال ذوزنقه در سرتاسر پیکره آن مشهود است؛ به دلیل مقاومت خمشی و ممان اینرسی این محصول کاربردهای گسترده­ای در ساخت‌وساز، پل‌­ها، سالن­‌ها و... دارد.

محاسبه وزن تیرآهن لانه زنبوری

برای محاسبه وزن این محصول پرکاربرد چندین راه وجود دارد که در این بخش به قسمتی از دقیق­‌ترین راه­‌ها می‌پردازیم. یکی از راه‌­هایی که برای مهندسین بسیار آشنا است و از آن به عنوان جعبه ابزار مهندسان ساختمان یاد می‌­شود، جدول اشتال است. در جدول اشتال، تمامی ویژگی‌­ها و مشخصات مقاطع فولادی ذکر شده و با استفاده از آن می­‌توان وزن این محصول را به دست آورد.

اگر صرفه‌جویی در زمان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است می­توانید از انواع ابزار محاسبه‌گر آنلاین استفاده کنید که تنها با وارد کردن چند عدد، از وزن محصول آگاه شوید؛ نمونه آن را نیز در همین صفحه برای راحتی کار شما قرار داده‌ایم.

اگر به هر دلیلی استفده از روش­‌های بالا برای شما امکان‌پذیر نبود، می‌­توانید از فرمول­‌ها نیز استفاده کنید؛ فرمول CPE به شرح زیر است:

طول شاخه بر حسب متر * وزن مخصوص CPE از جدول اشتال

جدول وزن تیرآهن لانه زنبوری 14، 16 و 18

یکی از دلایل استفاده از این محصول ارتفاع بیشتر آن است به طوری که ارتفاع آن 1.5 برابر تیرآهن­‌های معمولی است؛ CPE Beam در سایزهای 12 تا 30 در بازار عرضه می­‌شود. وزن این محصول به دلیل حفره‌­هایی که در آن وجود دارد نسبت به سایر تیرآهن­‌ها کم­تر است و این خود یکی از دلایل محبوبیت آن است. در نتیجه سبک بودن وزن آن بر قیمت تیرآهن لانه زنبوری تاثیرگذار خواهد بود  و با توجه به اینکه مقاومت خمشی خوبی دارد، برای بسیاری از پروژه‌­ها مناسب و به‌صرفه خواهد بود

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید