جدول وزن لوله گالوانیزه

جدول وزن لوله گالوانیزه

جدول وزن لوله
شنبه 27 آذر 1400

یکی از عواملی که به طور مستقیم بر روند قیمت‌ لوله گالوانیزه تأثیر می‌گذارد، وزن آن است. برای این منظور می‌توانید از ابزارهایی مانند جدول وزن لوله گالوانیزه، استفاده کنید که یکی از سریع‌ترین روش‌ها نیز به حساب می‌آید.

این محصول عمدتاً در انتقال سیالات از یک نقطه به نقطه دیگر کاربرد دارد و می‌توان از آن در آبیاری کشاورزی و یا انتقال گاز، استفاده کرد. لوله گالوانیزه از گالوانیزاسیون لوله‌های فولادی ساخته می‌شوند. با توجه به این موضوع می‌توان متوجه شده که وزن این لوله‌ها به علت استفاده از فولاد، تا حدی بالاتر از انواع دیگر لوله‌ها‌ است و این موضوع می‌تواند در بهای تمام شده این محصول نیز اثر‌گذار باشد.

محاسبه وزن لوله گالوانیزه 1، 1.2 و 3.4

با توجه به کاربرد بالای این نوع لوله، تولیدات آن هم به گونه‌ای است که تمام این کاربری‌ها را پوشش می‌دهد. به طور معمول این محصول در قطر‌های 1، 1.2 و 3.4 اینچی ساخته می‌شوند که بیشترین کارایی را دارند. وزن این لوله‌ها با توجه به این‌که در ضخامت‌هایی مختلفی تولید می‌شوند، متغیر است. از این رو برای به دست آوردن وزن هر یک می‌توانید ازروش‌های زیر استفاده کنید.

فرمول محاسبه وزن لوله گالوانیزه

برای استفاده از این روش، لازم است تا داده‌های مربوط به لوله را در آن قرار دهید و خروجی وزن نهایی آن خواهد بود :

(m) طول لوله * 0.00785 * 3.14 * (mm) ضخامت لوله * ((mm) ضخامت لوله - (mm) قطر بیرونی لوله )

محاسبه‌گر گرفت

این امکان به تازگی در سایت گرفت در اختیار کاربران قرار گرفته که با سرعت بیشتری به وزن محصول مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. برای استفاده از محاسبه‌گر گرفت هم نیاز به اطلاعات ابعادی لوله است و می‌بایست به درستی در آن جای‌گذاری شوند.

جدول وزن لوله گالوانیزه

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای به دست آوردن وزن لوله گالوانیزه استفاده از جدول‌هایی است که برای این منظور ارائه می‌شوند. محاسبه وزن ورق گالوانیزه در این روش با توجه به قطر و ضخامت لوله انجام می‌گیرد و خروجی نهایی آن وزن نهایی هر متر مربع از آن خواهد بود.

جدول وزن لوله گالوانیزه سبک

 

در این تصویر جدول وزن لوله گالوانیزه سبک را مشاهده می کنید.

 

جدول وزن لوله گالوانیزه متوسط

 

جدول وزن لوله گالوانیزه متوسط را در این تصویر مشاهده می کنید.

 

جدول وزن لوله گالوانیزه سنگین

 

در این تصویر جدول وزن لوله گالوانیزه سنگین را مشاهده می کنید.
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

blog image
جدول وزن لوله مبلی
چهارشنبه 27 دی 1402
blog image
جدول وزن لوله گوشتدار
یکشنبه 25 تیر 1402