نمودار قیمت ورق استیل در سال 1402

نمودار قیمت ورق استیل در سال 1402

نمودار قیمت آهن آلات در سال 1402
دوشنبه 08 آذر 1400

در سال جاری برای شناخت روندی که بازار این محصول در پیش دارد، از نمودار قیمت ورق استیل، می‌توان استفاده کرد. این ابزار نوسانات بازار خرید و فروش این محصول را به‌صورت لحظه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ورق استیل امروزه تحت عنوان یک کالای استراتژیک و آلیاژی مهم در صنایع بزرگ مادر و زیر مجموعه‌های آن‌ها، شناخته می‌شود، صنایعی هم‌چون نفت‌ و‌ گاز، پتروشیمی و یا پالایشگاه‌ها. مهم‌ترین دلیل استفاده از این آلیاژ در چنین صنایع حساسی، کیفیت بالا، مقاومت و طول عمر مفید است که استفاده از آن را رواج بخشیده است.

این محصول توسط شرکت‌های زیادی در داخل و خارج کشور تولید و عرضه می‌شود و همواره بازار خرید و فروش آن از حساسیت بالای برخوردار است، چرا که به‌عنوان آلیاژی استراتژیک و پرکاربرد در صنایع مختلف شناخته می‌شود. از این رو نیاز سنجی در این حوزه اهمیت بالایی دارد و با توجه به کاربرد‌های هر یک از انواع آن، می‌بایست استفاده درستی از این محصول شود.

در حال حاضر و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، بیشتر نیاز صنایع در این حوزه از طریق واردات این محصول، برطرف می‌شود. کشور‌های اسپانیا، چین، آفریقای جنوبی و تایوان، به عنوان بزرگ‌ترین وارد کنندگان این آلیاژ به کشور هستند. این واردات شامل انواع مختلف این محصول می‌شوند از جمله ورق‌های نگیر یا بگیر.

پارامتر‌های زیادی می‌توانند بر بازار خرید و فروش ورق استیل تأثیر گذار باشند که لازم است برای تحلیل این بازار، آن‌ها را بشناسید. مهم‌ترین این عوامل را می‌توان بهای دلار دانست، چرا که این محصول بیشتر از کشور‌های خارجی وارد می‌شود. یکی دیگر از فاکتور‌ها، سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت در این حوزه است که تاثیر آنی و مستقیم خواهد داشت.

نمودار قیمت ورق استیل سری 200 تا 600

ورق استیل به عنوان کالای بسیار مهم و کاربردی شناخته می‌شود که به‌طور استاندارد در سری‌های مشخصی تولید می‌شوند که می‌توان به کمک آن‌ها انواع مختلف این محصول را دسته بندی کرد.

عامل اصلی در ایجاد تفاوت بین سری‌های مختلف، مواد استفاده شده در تهیه این آلیاژ است. سری 200 اولین سری از این محصول است که اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده‌ آن را کروم، نیکل و منگنز هستند. این محصول تا سری 600 تولید می‌شود و بین اولین و آخرین سری باز‌ه‌ای وجود دارد که ویژگی‌های منحصر به فردی را شامل می‌شوند.

با توج به مواد اولیه استفاده شده در ساخت این ورق‌ها، روش تولید و کاربرد‌های خاصی که در پی‌ آن به‌وجود می‌آیند، نمودار تغییرات قیمت ورق استیل، دست‌خوش نوسان خواهد شد.این ابزار برای هر یک از انواع این محصول ارائه می‌شود و اطلاعات کاملی را در خصوص شناخت مشخصات و بهای محصول در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

علاوه بر موارد یاد شده، می‌توان این محصول را از نظر ظاهری نیز تفکیک کرد. سطح این ورق‌ها می‌تواند به‌صورت مات، براق، خش‌دار و یا طرح‌دار تولید شود که هر کدام کاربری خاصی را در پی ویژگی‌های آن، خواهد داشت.

نمودار نواسات قیمت ورق استیل، به تفکیک و برای هر یک از سری‌ها این محصول، توسط منابع مختلف ارائه می‌شود. در نهایت باید توجه داشت مطمئن‌ترین روش برای بررسی بازار مربوط به این آلیاژ، بهره بردن از ابزار‌های جامعی هم‌چون نمودار قیمت ورق استیل، است.

نمودار قیمت ورق استیل 300

در انتهای این مقاله نمودارهای تغییر قیمت ورق های استیل سری 300 را بررسی خواهیم کرد.

نمودار قیمت ورق استیل 304L با ضخامت 0.4

[viewChart id="3591"]

 

نمودار قیمت ورق استیل 310 با ضخامت 3

[viewChart id="3709"]

 

نمودار قیمت ورق استیل 316L با ضخامت 1.5

[viewChart id="5317"]
دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید