لیست کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران

لیست کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران

مقالات آهن آلات
شنبه 05 آذر 1401

میلگرد، یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت و سازه‌ها به شمار می‌رود و با توجه به نقش کلیدی آن، کارخانه ‌های تولید کننده میلگرد در شمار مهم‌ترین واحدهای صنعتی تولیدی قرار می‌گیرند. ما در این بخش قصد داریم شما را با تولید کنندگان برتر میلگرد فعال در کشور آشنا سازیم. مراکز تولیدی بیان شده، ضمن داشتن سابقه طولانی مدت در این عرصه، محصولات باکیفیتی را نیز روانه بازارهای داخلی و خارجی کرده اند. کارخانه های تولید کننده میلگرد ایرانی، علاوه بر تامین نیاز داخلی، قادر به تولید محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب برای بازار های خارجی هستند. قیمت میلگرد در ایران با توجه به عوامل مختلفی مانند قیمت مواد اولیه، هزینه تولید، میزان عرضه و تقاضا، و شرایط اقتصادی کشور تعیین می‌شود. بنابراین برای شناخت کافی از این مراکز، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برترین تولید کنندگان میلگرد

کارخانه‌های تولید کننده میلگرد زیادی در داخل کشور توسعه یافته‌اند، اما تنها چند نام در این عرصه می‌درخشد. مجهز بودن به تکنولوژی روز، آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و نیروی کار متخصص را می‌توان عوامل موفقیت دراین زمینه عنوان کرد؛ این مجموعه ها با تولید محصولات باکیفیت طبق استانداردهای داخلی و بین المللی، نیاز بازار را به این مقطع تامین می‌کنند و مازاد آن را به کشورهای خارجی صادر می‌نمایند. 

طبق نظر کارشناسان گرفت:

"شناخت بهترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد باعث انتخاب بهتری هنگام خرید میلگرد می‌شود؛ همچنین این محصول گرد تو پر با ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوتی در کارخانه‌ها تولید می‌شود زیرا مرغوبیت و مواد اولیه استفاده شده در کارخانه‌های تولید کننده میلگرد متفاوت است. شایان ذکر است که تمامی این محصولات در استانداردهای ملی و بین المللی تولید می‌شوند."

کارخانه فولاد ذوب آهن اصفهان

این مجموعه در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد. کارخانه ذوب آهن اصفهان، اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولید کننده میلگرد و فولاد ساختمانی و ریل در ایران، همچنین بزرگ‌ترین مرکز تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است. تولیدات این شرکت، ظرفیتی بالغ بر 3 میلیون و 600 هزار تن فولاد دارد و شامل انواع مقاطع فولاد ساختمانی و صنعتی می‌شود. واحد‌های تولیدی ذوب‌آهن اصفهان در سال 1346، فعالیت خود را شروع کردند. بخش فولاد و مهندسی این مرکز در دی ماه 1351، با ظرفیت بالغ بر 550 هزار تن درسال آغاز به کار نمود.

 با توسعه بخش‌های مختلف آگلومراسیون، کک سازی، فولاد‌سازی، نورد و... ظرفیت این مرکز به 1 میلیون و 900 هزار تن فولاد در سال رسید. پس از سال‌های جنگ تحمیلی این کارخانه توانست به ظرفیت 2 میلیون تن در سال دست پیدا کند. تالار افتخارات این واحد تولیدی پر از دستاورد‌های داخلی و بین المللی است.

  • دریافت گواهی‌نامه استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفیت
  • گواهی‌نامه مطابقت میلگرد‌های Grade B500B,BS 4449:2005 از شرکت انگلیسی UK CARES
  • گواهی‌نامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 در زمینه تولیدات شمش از جمله این دستاورد‌ها به شمار می‌روند.

 

میلگرد کارخانه دوب آهن اصفهان
کارخانه ذوب آهن اصفهان

قیمت میلگرد ذوب ‌آهن اصفهان، باوجود کیفیت بالا هم­سطح با دیگر مراکز تولید کننده است. محصول میلگرد این کارخانه در مدل‌های ساده و آج‌دار و در دو نوع دوکی و یکنواخت، طبق استاندارد ملی 3132 روانه بازار می‌شود.

کارخانه فولاد مبارکه

کارخانه فولاد مبارکه یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی ایران است که در زمینه تولید محصولات فولادی مانند میلگرد فعالیت می‌کند. محصولات کارخانه فولاد مبارکه اصفهان با رعایت قوانین استاندارد ساخته می‌شوند و کیفیت قابل ‌قبولی دارند. ضمن اینکه واحدهای تولیدی فولاد مبارکه با تجهیزات پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند و مقاطع فولادی با دقت و سرعت بالایی در بستر آن‌ها تولید می‌شوند. بخش زیادی از محصولات موجود در بازار نیز متعلق به برند فولاد مبارکه است که این موضوع، نقش مفید این مجموعه را در بازار فولاد ایران نشان می‌دهد.

کارخانه فولاد زاگرس

مجموعه صبا فولاد زاگرس یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر میلگرد در کشور است که در سال 1393 در استان چهار محال و بختیاری افتتاح شد. در حال حاضر، این کارخانه به تولید میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی می‌پردازد. میلگردهای صبا فولاد زاگرس بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 3132 در انواع A2 و A3 ساخته می‌شوند. ضمنا، این کارخانه از استانداردهای اروپایی و آمریکایی نیز استفاده می‌کند. به این ترتیب، میلگردهای آجدار در کارخانه صبا فولاد زاگرس به صورت کاملا استاندارد تولید و روانه بازار مصرف می‌شوند.

 

کارخانه فولاد زاگرس
کارخانه فولاد زاگرس

 

کارخانه فولاد میانه

در بخش شمال غربی کشور، فولاد میانه (آذربایجان) یکی از مجهز‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد به شمار می‌رود. این مجموعه از سال 1379 آغاز به کار کرد و تا به اکنون توانسته‌ میلگرد میانه را در دسته محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین محصولات داخلی جای دهد. این مجموعه ظرفیتی بالغ بر 550 هزار تن در سال محصولات فولادی دارد.

از این حیث، مجتمع میانه سهم بزرگی از تولید فولاد را به خود اختصاص می‌دهد. میلگرد کارخانه فولاد آذربایجان (میانه)، تحت استاندار‌د‌های بین المللی ISO18001­­– DIN 488– DIN 1013 تولید می‌شود. همچنین استفاده از مدل ارزیابی کیفیت INQA را می‌توان یکی از ویژگی‌های شاخص این مجتمع دانست که به کمک آن از سایر‌ واحد‌های تولیدی پیشی گرفته است.

محصول میلگرد این کارخانه در دو مدل ساده و آج‌دار بوده که سایزهای مدل ساده، 14 الی 50 میلی‌متر و مدل آج‌دار، در سایز‌های 10 الی 32 تولید می‌گردد. اخذ گواهی‌نامه‌های ISO 45001 ،ISO 14001 و ISO 9001 در زمینه‌های سلامت محیط زیست و رضایت‌مندی مشتریان بخش کوچکی از موفقیت‌های این واحد تولیدی است. برای مشاهده قیمت میلگرد میانه به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

 

کارخانه فولاد میانه
کارخانه فولاد آذربایجان

 

کارخانه ظفر بناب

فاز اول مجتمع فولاد بناب در سال 1389 و شهرک صنعتی سهند استان آذربایجان شرقی احداث گردید. این مرکز ابتدا به ظرفیت تولیدی سالانه 200 هزارتن مقاطع فولادی رسید. پس از آن با تلاش شبانه‌روزی مدیران و پرسنل متخصص، فاز دوم در سال 1390 تاسیس شد. با بهره‌برداری از این فاز، ظرفیت کارخانه ظفر بناب مرز 300 هزار تن در سال را رد نمود. کارخانه ظفر بناب سهم قابل توجهی از تولیدات فولاد شمال‌غرب کشور را به خود اختصاص داده است. عناوین و افتخارت این مرکز تولید فولاد عبارت‌اند از:

  • واحد نمونه استاندارد (تنها شرکت فولادی کشور)
  • دریافت و اخذ پنج گواهینامه بین المللی ایزو (ISO)
  • واحد نمونه صنعتی استان آذربایجان شرقی در سال ۹۳
  • واحد نمونه صادرات استان آذربایجان شرقی در سال ۹۸

میلگرد کارخانه ظفر بناب در دو مدل ساده و آج‌دار که در اند‌ازه‌های 8 الی 32 بر اساس استاندارد ملی 3132 وارد بازار می‌شود. همچنین استفاد از برترین تجهیزات در تولید میلگرد این مرکز، موجب شده است که محصول خروجی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای مشاهده قیمت میلگرد بناب به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

 

نمایی از کارخانه ظفر بناب
کارخانه ظفر بناب

 

کارخانه شاهین بناب

مجموعه شاهین بناب یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر و معتبر کشور در حوزه فولادسازی است. این کارخانه چندین زیرمجموعه دارد و از کارخانه‌های نورد و ریخته‌گری تشکیل شده است. میلگردهای کارخانه شاهین بناب در کارخانه نورد آن ساخته می‌شوند. بنابراین، صنایع فولاد شاهین بناب یک مجموعه تولیدی عظیم فولادسازی است که میلگردهای فولادی تنها بخش کوچکی از آن را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است، میلگرد شاهین بناب از نوع آجدار بوده و در سایزهای ۸ الی ۳۲ میلی‌متر تولید و عرضه می‌شود.

کارخانه شاهین بناب
کارخانه شاهین بناب

 

کارخانه فولاد خراسان

این مجتمع در 15 کیلومتری شمال غربی نیشابور واقع شده است. مجموعه فولاد خراسان را می‌توان جزء بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد داخلی برشمرد. محصول میلگرد آن با نام میلگرد نیشابور معروف بوده است که تحت استاندارد ملی 3132 و در سه مدل ساده، آج‌دار-جناقی و آج‌دار-مارپیچ تولید می‌شود. استفاده از روش‌های نوین در تولید میلگرد نیشابور، باعث شده که خواص مکانیکی آن به صورت قابل توجهی بهبود یابد. با وجود کیفیت بالا، قیمت میلگرد نیشابور در تراز با دیگر مراکز شاخص تولید کننده میلگرد قرار دارد.

 

کارخانه فولاد خراسان
کارخانه فولاد خراسان

 

توفیقات و افتخارات مجتمع فولاد خراسان به قدری بوده که لیست کامل آن‌ در این مطلب نمی‌گنجد، اما به چند مورد مختصر برای آشنایی بیشتر با این مرکز اشاره می‌کنیم.

  • دریافت گواهی‌نامه استاندارد بین المللی Gost، از معتبرترین گواهی‌نامه‌ها جهت محصولات صادراتی، توسط این مجموعه در خرداد ماه 1394
  • کسب نشان شایستگی در ششمین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در اسفند ماه 1397
  • اخذ تندیس برنزین سطح (C3) استاندارد 34000 جایزه ملی منابع انسانی در دی ماه 1398
  • کسب عنوان صادر کننده برتر استانی برای ششمین بار در میان تولیدکنندگان و صنایع استان خراسان رضوی با حضور وزیر صمت و استاندار خراسان رضوی

کارخانه فولاد راد همدان

یکی از کارخانه‌های تولید کننده میلگرد که در این حوزه موفق بوده است کارخانه راد همدان است که در سال 1390 در شهرک صنعتی ویان همدان احداث گردید. این کارخانه در سال 1396 به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولیدی آن به سالانه 500 هزار تن مقاطع فولادی می‌رسد. محصولات تولیدی این مجموعه بر اساس استاندارد‌‌های ملی و اروپایی است؛ چرا که تجهیزات کارخانه خود را از شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی تأمین می‌کند. برای مشاهده قیمت میلگرد راد همدان به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

 

کارخانه فولاد راد همدان
کارخانه فولاد راد همدان

 

کارخانه فولاد آناهیتا گیلان

در رده پنجم از لیست‌ برترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد، مرکز فولاد آناهیتای گیلان قرار دارد. شروع فعالیت در حوزه تولید میلگرد این کارخانه را می‌توان از سال 1389 دانست. گستره تولید میلگرد مجتمع فولاد آناهیتا گیلان، شامل میلگرد‌های آج  340 و آج 400 ، تحت استاندارد روسی GOST 5781 و استاندارد ملی 3132 می‌شود.

کارخانه آناهیتا گیلان ظرفیت تولیدی بالغ بر 320 هزار تن میلگرد را در سال دارد. محصولات خروجی این کارخانه، قبل از عرضه، مهر تایید کیفیت واحد کنترل کیفی را دریافت کرده و سپس روانه بازار‌ می‌شوند. شرکت فولاد آناهیتا گیلان با برخورداری از نیروهای متخصص، جوان و کارآمد، موفق به دریافت نشان شایسته ملی و کسب لوح 5 ستاره از سوی وزارت صمت در سال 1396 گردید. همچنین این مجموعه در راستای تسریع حمل­و­نقل، اقدام به راه­اندازی ناوگان حمل­و­نقل اختصاصی خود کرده است. برای مشاهده قیمت میلگرد آناهیتا گیلان به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

 

کارخانه آناهیتا گیلان
کارخانه آناهیتا گیلان

 

کارخانه فولاد کوثر اهواز

از تولید کنندگان برتر میلگرد‌، می‌توان به کارخانه نورد کوثر اهواز اشاره کرد که در سال 1342 وارد عرصه تولید محصولات فولادی شد. مجتمع فولاد کوثر روزانه برای تعداد زیادی از جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. این مجتمع را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولیدی انواع میلگرد ساده، آج‌دار و نبشی فولادی دانست.

ظرفیت کارخانه در حال حاضر حدود 1 میلیون و 435 هزار تن در سال محصول فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی است. همانطور که بیان شد میلگرد تولیدی این کارخانه به صورت ساده و آج‌دار بوده و در سایز‌های 14 الی 40 میلی‌متر عرضه می‌شوند. از دیگر خروجی‌های مجموعه فولاد کوثر، می‌توان مفتول ساده و آج‌دار در سایز 5.5 الی 12.5 میلی‌متر را نام برد. معمولا قیمت میلگرد اهواز، به عنوان مبنای اصلی قیمت‌گذاری در بازار‌ به شمار می‌رود چرا که محصولات این مرکز طرفداران فراوانی دارد.

 

کارخانه کوثر اهواز
کارخانه کوثر اهواز

 

کارخانه فولاد شاهرود

این کارخانه در کیلومتر 12 جاده شاهرود به دامغان واقع شده است. خط تولید این مجتمع توانایی تولید 200 هزار تن میلگرد و نبشی را دارد، کارخانه فولاد شاهرود به دلیل نداشتن خط تولید wireroad قادر به تولید میلگرد با سایز 8 میلی‌متر نیست. میلگردهای تولید این مجتمع در سایزهای 10 تا 32 میل به دو صورت ساده و آجدار است. برای مشاهده قیمت میلگرد شاهرود به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

 

کارخانه شاهرود
کارخانه شاهرود

 

کارخانه کیان فولا ابهر

کارخانه کیان فولاد ابهر واقع در شهرستان ابهر زنجان که در سال 1394 به بهره‌برداری رسید، یکی از کارخانه‌های تولید کننده میلگرد است. این کارخاته سالیانه 200 هزار تن محصولات فولادی را به صورت شاخه‌ای و کلاف کم آلیاژی و کم کربنی به تولید می‌رساند. علامت اختصاری KFA-TC بر روی میلگرد‌های این کارخانه حک شده و آج‌های آن به صورت 7 و 8 است. برای مشاهده قیمت میلگرد ابهر به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

 

کارخانه ابهر
کارخانه ابهر

 

کارخانه فولاد امیرکبیر

کارخانه فولاد امیرکبیر خزر واقع در زمین 15 هکتاری واقع در استان گیلان با هدف تأمین بخشی از محصولات فولادی کشور در سال 1383 به بهره‌برداری رسید. این کارخانه تا کنون دو خط تولید میلگرد آجدار سایز 8 تا 32 را در انواع گرید‌ها راه‌اندازی کرده است. علاوه بر این، کارخانه فولاد امیرکبیر، تولیدات خود را در سطح کشور‌های منطقه نیز رسانده است. برای مشاهده قیمت میلگرد امیرکبیر به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

 

کارخانه فولاد امیرکبیر
کارخانه فولاد امیر کبیر

 

کارخانه فولاد بافق یزد

 مجتمع فولاد بافق یزد نسبت به دیگر کارخانه‌های تولید کننده میلگرد و محصولات فولادی، سابقه تولیدی کم‌تری دارد. این مجموعه در سال 1394 و توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاسیس گردید. استفاده از نیروی متخصص، به‌روزترین تجیهزات و مجاورت با معدن سنگ آهن مرکزی ایران، موجب شد که این مرکز به ظرفیتی بالغ بر 550 هزار تن در سال مقاطع فولادی برسد. میلگرد‌های A3 در سایز 8 به صورت 4 شاخه، سایز 10 به صورت 3 شاخه، سایز 14 به صورت 2 شاخه و سایز‌های 16 الی 32 در مدل تک شاخه از عمده محصولات این کارخانه هستند. 

به کارگیری تکنولوژی روز اروپا برای تولید محصولی در ابعاد و تلرانس استاندارد، باعث افزایش کیفیت میلگرد کارخانه بافق یزد شده است. از دیگر ویژگی‌های میلگرد بافق می‌توان به تولید آن طبق استاندارد ملی 3132 و CE:1922-CPR-9857 ، اشاره کرد. همچنین امکان تولید میلگرد با ابعاد مورد نیاز مشتری فراهم بوده و همجواری با جاده ترانزیت و شبکه ریلی، موجب تسریع حمل­و­نقل سفارشات مشتریان می‌گردد. برای مشاهده قیمت میلگرد بافق یزد به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

 

کارخانه بافق یزد
کارخانه فولاد بافق یزد

 

کارخانه فولاد البرز ایرانیان

شرکت فولاد البرز ایرانیان با نام تجاری faico (فایکو) در استان مازندران ، کیلومتر ۱۵ جاده ساری به مشهد واقع شده است .این شرکت با تولید انواع مقاطع فولادی با اشکال و ابعاد مشخص فعالیت خود را آغاز نمود و اکنون سالیانه بیش از ۱,۵ میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را به خط تولید رسانده است. از تولیدات مجموعه فایکو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میلگردهای صنعتی و ساختمانی با قطر ۸ الی ۳۲ میلی متر
  • انواع تیرآهن های سری IPN ،IPE 
  • ناودانی‌های سری UPN ،UPE 
  • نبشی های بال مساوی و نامساوی از ارتفاع مقطع ۸۰ الی ۳۲۰ میلی متر

محصولات کارخانه فولاد البرز ایرانیان (فایکو)، با استاندارد‌های ملی و بین‌المللی جهت صادرات روانه بازار‌ها شده و بخش قابل توجهی از این محصولات نیز کشور را از واردات آن بی نیاز نموده است . برای مشاهده قیمت میلگرد فایکو به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

 

مجموعه میلگرد فایکو
مجموعه فایکو

کارخانه صنایع آذر فولاد امین

شرکت صنایع آذر فولاد امین واقع در زمینی به مساحت 14 هکتار در منطقه تیکمه داش و کیلومتر 12 بستان آباد در سال 1390 به بهره‌برداری رسید. این کارخانه در فاز سوم خود به احداث کارخانه نورد میلگرد، به ظرفیت اسمی 400 هزار تن در سال پرداخت و امروزه یکی از کارخانه‌های تولید کننده میلگرد به شمار می‌رود. این شرکت با نام تجاری AFA steel  نزد اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است. کارخانه آذر فولاد امین در حال حاضر بخشی از تولیدات داخل و منطقه را بر اساس استاندارد‌های ملی و بین‌المللی صنعت فولاد تأمین می‌کند. برای مشاهده قیمت میلگرد آذر فولاد امین به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

کارخانه نورد گرم سمنان

شرکت نورد گرم سمنان یا کارخانه فولاد سمنان در انتهای شهرک صنعتی شرق و 7 کیلومتری جاده سمنان دامغان در سال 1383 تأسیس شد. این کارخانه با هدف تولید انواع میلگرد آجدار و ساده شروع کرده و اکنون ظرفیت تولید 230 هزار تن انواع مقاطع فولادی در سال را دارد. از اهداف والای این مجموعه تولید 1 میلیون تن شمش فولادی در سال است. کارخانه نورد گرم سمنان توانسته است با تکیه بر تجربیان و دانش فنی کارکنان خود، دستگاه‌های مورد نیاز مشتریان را با یک سال ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه نماید. برای مشاهده قیمت میلگرد سمنان به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

کارخانه آریان فولاد

کارخانه آریان فولاد تولید مقاطع فولادی اعم از نبشی، تیرآهن، میلگرد و ناودانی در سال 1385 و شهرستان بویین زهرا واقع در استان قزوین احداث گردید. با پیشرفت این کارخانه، ظرفیت تولید سالیانه مقاطع فولادی و تعداد کارکنان آن رشد چشم‌گیری داشت به گونه‌ای که در این مرکز 1000 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. ویژگی شاخص کارخانه آریان فولاد تولید محصولات و مقاطع فولادی به وسیله پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دوستدار طبیعت است. برای مشاهده قیمت میلگرد آریان فولاد به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

کارخانه سپهر ایرانیان

یکی از مراکز بزرگ تولید میلگرد داخلی، کارخانه فولاد سپهر ایرانیان بوده که درسال 1389 و شهرک زواره‌ای در نزدیکی تهران تاسیس شد. بخش تولید این کارخانه توانایی ساخت سالیانه 100 هزار تن میلگرد را دارد. میلگرد‌های تولیدی این مجموعه به دلیل عبور از فیلتر مراکز و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت این مجتمع، از کیفیت مطلوبی برخوردارند. برای مشاهده قیمت میلگرد فولاد سپهر ایرانیان به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

کارخانه آریا ذوب

کارخانه تولید میلگرد آریا ذوب، درسال 1383 فعالیت خود را آغاز کرد و با دارا بودن کارکنان متعهد و استفاده از فناوری روز، توانست خود را در زمره بزرگ‌ترین مراکز تولید میلگرد داخلی جای دهد. مجتمع آریا ذوب، به لطف ظرفیت تولیدی سالیانه 320 هزارتن میلگرد باکیفیت و مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی به یکی از اجزای مهم در زنجیره تامین میلگرد داخلی تبدیل گردید.

کارخانه فولاد آریا ذوب، ابتدا تحت عنوان شرکت سرمایه‌گذاری وارد حوزه فولاد شد و سپس در سال 1380 اولین مرکز تولیدی خود را در استان تبریز و 6 کیلومتری جاده جزیره اسلامی راه‌اندازی کرد. محصولات این مرکز تحت استاندارد‌های بین‌المللی و شامل انواع میلگرد، ورق گالوانیزه، لوله‌ها، قوطی و پروفیل‌های خاص با ظرفیت تولیدی سالیانه 710 تن می‌شوند. برای مشاهده قیمت میلگرد آریا ذوب به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

کارخانه پرشین فولاد

گروه صنعتی پرشین فولاد از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولید محصولات فولادی در داخل کشور به شمار می‌آید و شامل مجتمع‌های بسیاری در زیرمجموعه خود است. کارخانه پرشین فولاد، در سال 1365 و کیلومتر 18 اتوبان تاکستان به ابهر تاسیس گردید. تولیدات پرشین فولاد در انواع مختلف میلگرد با ظرفیت سالیانه 500 هزار تن، آهن اسفنجی با ظرفیت سالیانه 800 هزار تن، تیرآهن با ظرفیت سالیانه 400 هزار تن و ورق‌های گالوانیزه با ظرفیت سالیانه 200 هزارتن روانه بازار می‌شوند. برای مشاهده قیمت میلگرد پرشین فولاد به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

کارخانه صنایع فولاد هیربد زرندیه

شرکت صنایع فولاد هیربد زرندیه در سال 1388  شهرک صنعتی مامونیه استان مرکزی فعالیت خود را شروع کرد. کارخانه هیربد زرندیه دارای دو خط تولید میلگرد، قوطی پروفیل و لوله‌ها است. از برجستگی‌های شاخص این مجموعه، تولیدات گسترده انواع مختلف مقاطع فولادی است به گونه‌ای که بیش از 100 محصول در سایز‌ها و ضخامت‌های مختلف در این کارخانه ساخته می‌شوند. برای مشاهده قیمت میلگرد هیربد به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

کارخانه صدر فولاد لرستان

صدر فولاد لرستان یکی از کارخانه ‌های تولید کننده میلگرد در کشور شناخته می‌شود که در سال 1394 فعالیت خود را با تولید صد هزار تن محصولات فولادی در سال آغاز کرد و توانست 80 هزار تن افزایش با افزودن دو استند به رافینگ نورد داشته باشد. این کارخانه در زمینی 35 هکتاری و در کنار اتوبان خرم آباد واقع شده است. این مجموعه اکنون به دلایل مشکلاتی (مشکلات مالی و سوء مدیریت و ...) تعطیل است.

کارخانه قائم رازی

کارخانه قائم میلگرد رازی از تولید کنندگان برتر میلگرد در سال 1383 در شعرک صنعتی رازی شهرضا واقع در اصفهان احداث گردید. این کارخانه زیر مجموعه شرکت جهان پروفیل پارس است که فاز اول آن راه‌اندازی خط تولید نورد سرد با ظرفیت سالیانه 50 هزار تن در سال 1390 به بهره‌برداری رسید. فاز دوم آن خط تولید نورد گرم با ظرفیت سالیانه 300 هزار تن در سال 1395 راه‌اندازی شد. قائم یکی از معتبر‌ترین و بهترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد در کشور شناخته می‌شود. برای مشاهده قیمت میلگرد قائم به لیست قیمت مرتبط در سایت مراجعه کنید.

کارخانه‌ فولاد کویر کاشان

فولاد کویر یا کویر کاشان یکی از کارخانه‌های تولید کننده میلگرد اصفهان است که فعالیت خود را در سال 1379 آغاز نمود. دو سال پس از تاسیس کارخانه، محصولات فولادی آن روانه بازارها شدند. پس از گذشت 5 سال اولین تولید میلگرد کارخانه کویر کاشان معرفی گردید. هم اکنون این واحد تولیدی، ظرفیتی بالغ بر 350 هزار تن در سال محصولات فولادی اعم از میلگرد، تیرآهن، ناودانی و ... دارد. میلگرد‌های فولاد کویر به صورت ساده و آج‌دار بوده که خاصیت جوشکاری و مقاومت بالایی دارد. میلگردهای تولیدی فولاد کویر در سایز‌های رایج 8 الی 32 به بازار عرضه می‌شوند؛ همچنین میلگرد با آج 520، برای اولین بار در این مجموعه به تولید رسید. قیمت میلگرد کاشان وابسته به سایز سفارش مشتری خواهد بود.

کارخانه فولاد روهینا جنوب

یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌‌های تولید کننده میلگرد در بخش جنوبی کشور، مجتمع فولاد روهینا است. این مرکز که در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد، در استان خوزستان و شهرستان دزفول قرار دارد. عمده تولید میلگرد فولاد روهینا در چهار نوع A1, A2, A3 و A4 و به دو صورت ساده و آج‌دار به بازار عرضه می‌شود. میلگردهای آج‌دار دوکی، جناقی، مرکب و یکنواخت در سایز‌ 8 الی 40 و میلگرد کلاف در سایز‌های 5 الی 16 میلی‌متری نیز در دسته محصولات تولیدی این مرکز قرار دارند. محصول خروجی کارخانه فولاد روهینا، مطابق با استاندار‌د ملی 3132، ASTM A 615 وBS 4449   است. از ویژگی‌های بارز میلگرد روهینا، می‌توان به وزن سبک و در عین حال استحکام بالای آن اشاره کرد. همچنین دریافت گواهی‌نامه ISO 9001-2015 و گواهی‌نامه ISO 14001-2015 یکی از دستاورد‌های بی‌شمار این واحد تولیدی محسوب می‌شود. برای مشاهده قیمت میلگرد روهینا جنوب امروز به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه سرمد ابرکوه یزد

همانطور که می‌دانید، استان یزد یکی از بهترین کارخانه­ های تولید میلگرد در کشور به شمار می‌رود. صنایع فولاد ابرکوه یزد در سال 1391 شروع به فعالیت نمود. این مجتمع با افزایش دامنه فعالیت‌های خود در واحد ارتباط صنعت و دانشگاه، اقدام به اشتغال‌زایی با جذب نیروهای بومی از منطقه کرده است.

 حدود 400 نفر در بخش اداری و واحد نورد این مجموعه در سه شیفت مشغول به کار هستند. از اهداف این مجموعه می‌توان به افزایش تولید فولاد داخلی و کمک به چرخه اقتصاد کشور اشاره کرد. ظرفیت این کارخانه به 450 هزار تن میلگرد در سال و 600 هزار تن شمش فولادی می‌رسد. میلگردهای کارخانه سرمد ابرکوه، به دلیل استفاده از تجهیزات روز دنیا در تولید آنها و همچنین همکاری با شرکت ایتالیایی STG از درجه مرغوبیت بالایی برخوردار است. این محصول تحت استاندارد ملی3132، حضور درخشانی در بازار داخلی و خارجی دارد. برای مشاهده قیمت میلگرد سرمد ابرکوه امروز به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

صنایع فولاد بردسیر کرمان

 پس از پایان 8 سال جنگ تحمیلی صنایع فولاد داخل با تاسیس مجموعه بردسیر احیا شد. این مرکز در 45 کیلو‌متری جنوب غربی شهر کرمان قرار دارد. با گذشت 25 سال از آغاز فعالیت این کارخانه، میلگرد صنایع فولاد بردسیر کرمان به یکی از تکمیل‌ کنندگان مهم زنجیره تولید فولاد تبدیل شده است. با توسعه فاز اول بخش نورد گرم مجموعه بردسیر در سال 1381، تولید این بخش به 220 هزار تن در سال رسید. پس از تکمیل فاز 2 این بخش، این مرکز توانست ظرفیت خود را به 420 هزار تن در سال برساند. عمده فعالیت مجتمع فولاد کرمان در دو فاز نورد گرم و کارخانه فولاد‌سازی انجام می‌گیرد. تولید میلگرد فولاد بردسیر، شامل A2، A3 و در اندازه‌های 8 الی 32 میلی‌متر است. محصولات این کارخانه مورد استفاده در صنعت، ساختمان‌سازی، راه، جاده و ... است. برای مشاهده قیمت میلگرد بردسیر کرمان امروز به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

جهان فولاد سیرجان

کرمان نیز همانند یزد، یکی از مراکز مهم تولید فولاد کشور به شمار می‌رود. مجتمع فولاد جهان فولاد سیرجان ابتدا توسط شرکت باز نشستگی صندوق صنایع ملی مس احداث شد. پس از تغییرات در هیئت مدیره، هم­اکنون این مجموعه متعلق به چندین شرکت از جمله گل گهر و صنایع ملی مس است.  

از اهداف بلند مدت کارخانه جهان فولاد سیرجان می‌توان احداث دو مجتمع احیا به ظرفیت 2 میلیون تن آهن اسفنجی اشاره کرد. 2 کارخانه ذوب و ریخته‌گری با ظرفیت 2 میلیون تن شمش فولادی، 3 کارخانه نورد و فولاد آلیاژی به ظرفیت 2 میلیون تن فرآورده‌های آلیاژی نیز شامل این اهداف می‌شوند. آهن اسفنجی، بریکت سرد و انواع میلگرد در سایز‌های 8 الی 32 عمده تولیدات این کارخانه هستند. محصول میلگرد جهان فولاد سیرجان به صورت ساده (240)، آج‌دار جناغی(400) و آج‌دار مارپیچ(340) به بازار عرضه می‌گردد. همچنین استفاده از روش ترمکس درفرایند تولیدی فولاد سیرجان، موجب تقویت خواص مکانیکی میلگرد آن شده است. برای مشاهده قیمت میلگرد سیرجان امروز به لیست قیمت مربوطه مراجعه کنید.

کارخانه فولاد پارس آرمان

کارخانه فولاد پارس آرمان که از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده، یکی از تولیدکنندگان برتر میلگرد در کشورمان است. کارخانه فولاد پارس توانسته حدود 600 هزار تن از محصولات فولادی را در سال به بازار تزریق کند؛ این عدد مقدار فوق‌العاده‌ای برای تولیدات یک کارخانه فولادی به شمار می‌رود. دو نوع میلگرد آجدار و ساده در کارخانه پارس آرمان شفق تولید می‌شود که البته نوع آجدار آن طرفدار بیشتری دارد. میلگردهای سایز 8 تا 12 میلی‌متری فولاد پارس آرمان که از نوع A2 هستند، در صنعت ساخت و ساز و علی‌الخصوص خاموت‌زنی کاربرد زیادی دارند. برای مشاهده قیمت میلگرد فولاد پارس آرمان امروز به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه ذوب و نورد کرمان

از سال 1385 این کارخانه فعالیت خود را در شهرک صنعتی خضرا استان کرمان آغاز کرد. این کارخانه که از چهار فاز مختلف تشکیل شده، یکی از فازهای خود را به تولید میلگرد اختصاص داده است. فاز اول کارخانه ذوب و نورد کرمان از سال 1387 تاکنون مشغول تولید انواع میلگردهای آجدار است که به کیفیت و کارآیی معروف هستند. محصولات تولید شده در این بخش از گرید A3 و در سایزهای 8 تا 40 میلی‌متری هستند. رعایت استاندارهای جهانی برای تولید انواع مختلف محصولات فولاد این کارخانه یکی از دلایلی است که باعث کیفیت بالای آن‌ها می‌شود. تنش سیلان و تنش گسیختگی در این محصولات، به 4000 و 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می‌رسد. برای مشاهده قیمت میلگرد نورد کرمان به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد ارگ تبریز

از تابستان سال 1386 عملیات ساخت و ساز کارخانه فولاد ارگ تبریز در این شهر شروع شد. دو سال بعد از این تاریخ خطوط تولید محصولات فولادی این مجموعه از جمله میلگرد، ذوب و ریختگری آغاز به کار کردند.

میلگردهای تولید شده در این کارخانه از سایزهای 16 تا 28 میلی‌متری هستند و بر اساس استانداردهای روسی A3  ساخته می‌شوند. گرید A3  معمولاً با هدف بالا بردن مقاومت کششی و استحکام بیشتر سازه تولید می‌شود. محصولات تولید شده در این کارخانه را می‌توان با کمک علامت انحصاری FAT که بر روی آن‌ها هک شده تشخیص داد. نکته‌ای که در مورد استفاده از محصولات کارخانه فولاد ارگ تبریز باید به آن توجه کنید این است که از خمکاری، سوراخکاری و یا جوشکاری آن‌ها خودداری کنید. برای مشاهده قیمت میلگرد ارگ تبریز به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه نورد فولاد گیلان

کارخانه نورد فولاد گیلان که با نام اختصاری حسن رود شناخته می شود، در سال ۱۳۸۳ تأسیس گردید. این مجموعه تولیدی در جاده رشت – بندرانزلی واقع شده است که ظرفیت اسمی تولید آن حدود ۲۰۰ هزار تن در سال است. مدیرعامل کارخانه فولاد گیلان، آقای اکبر محمدعلیزاده رستگار، که با تکیه بر توان خود و تلاش کارکنان این مجموعه، سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد. کارخانه حسن رود میلگردهای آجدار سایز ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ را با استاندارد A2 و میلگردهای آجدار سایز ۱۶، ۱۸، ۲۰ را با استاندارد  A3 تولید می‌نماید. برای مشاهده قیمت میلگرد حسن رود گیلان به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد گلستان

سال 1375 تمامی تجهیزات لازم برای تولید محصولات فولادی این کارخانه با کمک یک شرکت ایتالیایی به کشور وارد شد. بعد از صرف زمان 6 ساله برای تکمیل کردن تجهیزات، پیاده‌سازی آن‌ها و البته تامین هزینه‌های مالی پروژه بالاخره فعالیت این مجموعه آغاز شد.

اصلی‌ترین هدف راه‌اندازی این کارخانه تولید کلاف و انواع میلگرد بود تا در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسد. حالا این کارخانه هر سال 340 هزار تن از محصولات فولادی کشور را تولید می‌کند و باعث اشتغال‌زایی برای 150 نفر (به صورت مستقیم) شده است.

در این کارخانه هم دو نوع میلگردهای آجدار و ساده تولید می‌شود تا در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار بگیرد. نوع آجدار این محصولات از سایزهای 8 تا 32 میلی‌متری تولید می‌شوند و نوع ساده آن‌ها در سایزهای 8 تا 28 میلی‌متری در بازار موجود هستند. برای مشاهده قیمت میلگرد گلستان به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد البرز تاکستان

مراحل احداث و راه‌اندازی کارخانه فولاد البرز تاکستان که از سال 1378 شروع شده بود، در مهر ماه سال 1380 به پایان رسید و خط تولید این کارخانه به راه افتاد. ظرفیت تولید این کارخانه به 200 هزار تن در سال می‌رسد اما با این حال مدیران این مجموعه همواره به فکر گسترش آن بوده‌اند. با راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه تولیدات خود را تا 600 هزار تن در سال افزایش خواهد داد. تاکنون بیشتر از 300 نفر به صورت مستقیم از طریق همین کارخانه مشغول به کار شده‌اند و تعداد زیادی هم از راه‌های غیرمستقیم می‌توانند از محصولات این کارخانه درآمدزایی کنند.

محبوب‌ترین محصولات این کارخانه میلگردهای آجدار آن هستند که در گریدهای A2 و A3 و با سایزهای 10 الی 32 میلی‌متر تولید می‌شوند. برای تولید محصولات فولادی شرکت فولاد البرز تاکستان تمامی استانداردهای ملی و بین‌المللی در نظر گرفته شده و از روش نورد گرم استفاده می‌شود. برای مشاهده قیمت میلگرد فولاد البرز تاکستان به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد خرم آباد

سال 1381 بود که مجتمع فولاد خرم آباد در استان لرستان تاسیس شد. در این کارخانه محصولاتی مثل انواع مختلف میلگرد، تسمه، شمش، اسلب و ... تولید می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها همان میلگرد است. کارخانه فولاد خرم آباد تا 75 هزار تن ظرفیت تولید سالانه دارد.

میلگردهای تولید شده در کارخانه فولاد خرم آباد از نوع آجدار و گرید  A3هستند؛ مقاومت تسلیم و مقاومت کششی آن‌ها به 4000 و 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می‌رسد. محصولات تولید شده در این کارخانه برای استفاده در عملیات ساختمانی مناسب بوده اما برای خم‌کاری، جوشکاری یا سوراخکاری گزینه مناسبی نیستند. برای مشاهده قیمت میلگرد فولاد خرم آباد به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه نیک صدرای توس

از دیگر شرکت های تولیدکننده میلگرد می‌توانیم کارخانه نیک صدرای توس مشهد را به شما معرفی کنیم. این کارخانه که در 22 کیلومتری مشهد قرار دارد، از سال 1390 تولیدات خود را آغاز کرده است. هر سال 250 هزار تن از تولیدات این کارخانه وارد بازار محصولات فولادی می‌شود. حجم این تولیدات آن‌قدر زیاد هست که علاوه بر رفع نیاز بازار داخلی کشورمان، برای صادرات هم سهمی باقی بماند.

رعایت اصول و استانداردهای بین‌المللی در این کارخانه برای تولید انواع میلگردهای آجدار، منجر به بالا رفتن کیفیت و کارآیی تولیدات آن شده است. میلگردهای سایز 12 تا 32 میلی‌متری در این کارخانه تولید می‌شوند که از نوع گرید A3 هستند. تنش جاری این محصول 4000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است و تنش گسیختگی آن به 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع هم می‌رسد. لازم به ذکر است که تولیدات این کارخانه برای عملیات جوشکاری کاربرد ندارند. برای مشاهده قیمت میلگرد نیک صدرای توس به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه جهان فولاد غرب

این کارخانه که در استان کرمانشاه و در 35 کیلومتری جاده هرسین قرار دارد، از سال 1384 تاسیس شده و از سال 1387 تولیدات خود را آغاز کرد. ظرفیت سالانه تولیدات کارخانه جهان فولاد غرب به 300 هزار تن می‌رسد که شامل محصولاتی مثل تیرآهن ، نبشی، ناودانی و میلگرد می‌شود. کارخانه جهان فولاد غرب به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر میلگرد، علاوه بر تولید این محصول برای بازار داخل کشورمان، حجم زیادی را هم به منظور صادرات به سایر کشورها تولید می‌کند.

کارخانه فولاد شمس سپهر

کمتر از ده سال پیش محوطه‌ای چند هکتاری در حوالی تهران و در شهرک شمس‌آباد برای ساخت کارخانه فولاد شمس سپهر اختصاص داده شد. از سال 1391 خط تولید این کارخانه شروع به کار کرد و به بهره‌برداری رسید. کارخانه فولاد شمس سپهر انواع میلگرد ساده و آجدار را تولید می‌کند که با استانداردهای ملی 3132 و استاندارد روسی مطابق هستند.

میلگرد ساده گرید A1 ، آجدار شمس گرید A2و آجدار جناغی سپهر از جمله محصولات این مجموعه هستند. میلگردهای آجدار شمس سپهر با هدف بالا بردن استحکام سازه مورد استفاد قرار می‌گیرند. مقدار تغییر شکل میلگردهای این کارخانه به نوع آن‌ها بستگی دارد؛ نوع ساده نرم‌تر است و برای عملیاتی که نیاز به خم کردن دارد گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود. اما نوع آجدار آن برای جوشکاری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مشاهده قیمت میلگرد فولاد شمس سپهر به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد سازان دماوند

اگر به دنبال یکی از بهترین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد هستید باید کارخانه فولاد سازان دماوند را به شما معرفی کنیم. این کارخانه از سال 1388 تاسیس شده اما از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرد. شهرستان بهشهر استان مازندران همان جایی است که کارخانه فولادسازان دماوند در دل آن به تولید محصولات فولادی می‌پردازد.

این کارخانه توانایی تولید 500 هزار تن میلگرد را دارد. انواع میلگردهای A3 و A2 از طریق این کارخانه به دست مشتریان این محصولات می‌رسد. تولیدات کارخانه فولاد دماوند همگی بر اساس استانداردهای روسی بوده و مقاومت کششی بالایی دارند. مقاومت کششی این محصولات بین 5000 تا 6000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. برای مشاهده قیمت میلگرد فولادسازان دماوند به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد آتیه خلیج فارس

این مجتمع فولاد که از سال 1395 تاکنون مشغول تولید محصولات فولادی است، یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در کشورمان به شمار می‌رود. شعار اصلی این مجتمع تولید بومی و اشتغال پایدار است که نقش زیادی در اشتغال‌زایی برای جوانان داشته است.

تولیدات این مجموعه به حدود 300 هزار تن در سال هم می‌رسد. امروزه میلگردهای تولیدشده در کارخانه آتیه خلیج فارس به کشورهای دیگر هم صادر می‌شوند. یکی از امتیازهای این مجموعه نزدیک بودن آن به شرکت فولاد خوزستان است که تهیه مواد اولیه را برای آن راحت‌تر کرده است.

کیفیت محصولات تولید شده در این مجتمعبع دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوبی همچون شمش‌های درجه یک GR60 بسیار بالاست. میلگردهای آجدار آج دوکی و جناقی از سایز 8 تا 40 میلی‌متر در این کارخانه تولید می‌شود که با استانداردهای ملی ایران 3232،ASTM A615  آمریکا و BS 4449 انگلستان مطابقت دارند. برای مشاهده قیمت میلگرد فولاد آتیه خلیج فارس به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد صبح پارسیان

از سال 1395 فعالیت شرکت فولاد صبح پارسیان در تهران آغاز شد؛ البته دو شعبه دیگر این کارخانه هم در شهرهای مشهد و آمل مشغول به کار هستند. گروه صنایع فولاد صبح پارسیان نیز با کمک نیروی انسانی متخصص و بهترین و به‌روزترین تجهیزات وارد بازار محصولات فولادی کشورمان شده است. این مجموعه با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و با هدف جلب رضایت مشتریان، انواع مختلف مقاطع فولادی مثل تیرآهن، نبشی، میلگرد، لوله‌های اسپیرال، پروفیل، قوطی، لوله‌های داربستی و ... را  تولید می‌کند.

لازم به ذکر است که محصولات این مجتمع علاوه‌بر رفع نیاز بازار داخل کشورمان، برای صادرات به کشورهای دیگر هم استفاده می‌شوند. برای مشاهده قیمت میلگرد فولاد صبح پارسیان به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد الماس

شرکت فولاد الماس یزد که از سال 1394 به بهره‌برداری رسیده. راه‌اندازی کارخانه فولاد الماس یزد باعث اشتغال‌زایی برای حدود 65 نفر از اهالی این منطقه شده است.  کارخانه فولاد الماس توانایی تولید حدود 6 هزار تن از انواع محصولات فولادی از جمله نبشی، ناودانی و میلگرد را دارد. برای مشاهده قیمت میلگرد الماس به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد مهیار اردبیل

شهرستان اردبیل میزبان یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر میلگرد شده است که از سال 1384 تاکنون تولیدات فولادی خود را به بازار وارد می‌کند. این کارخانه هر سال ظرفیت تولید 300 هزار تن مقاطع فولادی را دارد. . تولیدات این کارخانه در زمان اوایل تاسیس آن شامل گالوانیزه کردن انواع ورق سیاه و روغنی و تولید لوله‌های گالوانیزه، پروفیل مبلی و صنعتی می‌شد؛ اما اکنون شامل انواع میلگرد ساده و آجدار، نبشی و تسمه هم می‌شود.

شمش‌های فولادی 5SP از جمله مواد اولیه درجه یکی هستند که در کارخانه فولاد مهیار اردبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگردهای مهیار اردبیل تحت استاندارد GOST 380(2005) ST 5SP و DIN 4881:2009 تولید می‌شوند. نوع آجدار این محصول در دو گرید A2 و A3 و در سایزهای 8 تا 10 میلی‌متری تولید می‌شود و از طریق بازار به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. برای مشاهده قیمت میلگرد مهیار اردبیل به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه کیهان نورد مهام

کارخانه کیهان نورد مهام با ظرفیت تولید 12 هزار تن محصول در هر ماه، یکی از بهترین تولیدکنندگان میلگرد در کشورمان به شمار می‌رود. این کارخانه که هدف خود را تولید میلگرد باکیفیت با استفاده از دستگاه‌های مجهز اعلام کرده، تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریانش انجام می‌دهد.

میلگردهای ساده و آجدار از محصولات اصلی این کارخانه هستند که با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید شده و در بازار به فروش می‌رسند. فرآیند نظارت بر تولیدات یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های کارخانه کیهان نورد مهام است که در هیچ کارخانه دیگری مشابه آن دیده نمی‌شود. نیروهای این کارخانه سه شیفت کار می‌کنند تا بتوانند همه تولیدات را مطابق با استانداردهای مورد نظر این کارخانه به سمت بازار روانه کنند. آزمایشگاه‌های کنترل کیفی اجازه در این کارخانه، کیفیت تک تک محصولات آن را مورد سنجش قرار می‌دهند تا از رضایت مشتریان خود مطمئن باشند. برای مشاهده قیمت میلگرد کیهان نورد مهام به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

کارخانه فولاد احرامیان یزد

یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌هایی که محصولات فولادی تولید می‌کند، کارخانه فولاد احرامیان یزد است که از سال 1358 تاسیس شده. اوایل راه‌اندازی این کارخانه محصولاتی مثل اتصالات لوله‌ها، چرخ دنده و ... را تولید می‌کرد؛ اما به مرور زمان این محصولات بیشتر شدند. حالا امروز میلگردهای آجدار و ساده، مفتول‌های صنعتی و ساختمانی، تسمه، تیرآهن، کنسانتره و ... از جمله تولیدات اصلی این مجموعه هستند.

میلگردهای تولید شده در کارخانه فولاد احرامیان یزد در دو نوع آجدار و ساده هستند. این محصولات به صورت شاخه‌های 12 متری و در سایزهای 10 تا 150 میلی‌متری تولید می‌شوند. آزمایش‌های ED و UT از جمله آزمایش‌هایی هستند که برای کنترل کیفیت محصولات این کارخانه انجام می‌شوند. برای مشاهده قیمت میلگرد یزد احرامیان به لیست قیمت مربوطه در سایت مراجعه کنید.

عوامل موثر بر کیفیت میلگردهای کارخانه‌های مختلف و مقایسه آن‌ها

از عوامل موثر بر کیفیت میلگردهای کارخانه‌های مختلف می‌توان به انواع مشخصات فنی میلگرد مرغوب مثل جنس، ضخامت و وزن استاندارد، میزان تنش تسلیم و گسیختگی آن اشاره کرد. اصولا، میلگردهایی که فولادی هستند و با عملیات گالوانیزاسیون مقاوم‌سازی شده‌اند، کیفیت بالاتری دارند. ضمن اینکه کیفیت میلگردهای ساخت کارخانجات مختلف با یکدیگر تفاوت دارد؛ زیرا متریال ساخت و نیروهای آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. از بین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد نیز قطعا ذوب آهن اصفهان جزو مراکزی است که کیفیت تولید را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

 

 

عوامل موثر بر حجم تولید میلگرد در کارخانجات فولادی کشور

تولیدکنندگان حرفه‌ای میلگرد در زمان تعیین حجم تولید خود به نیاز بازار آهن و فولاد کشور توجه می‌کنند تا میزان عرضه آن‌ها تا حدی با تقاضا برابر باشد. همچنین، زمانی که روند ساخت و ساز افزایش می‌یابد، به میلگردهای بیشتری نیاز است؛ در نتیجه، محصولات در تناژ بالایی تولید و راهی بازار مصرف می‌شوند. برخی کارخانجات نیز در بازار جهانی حضور دارند و درصدی از حجم تولید خود را برای صادرات در نظر می‌گیرند. به‌طورکلی، در زمان تعیین حجم تولید میلگرد به مباحث مختلفی توجه می‌شود.

دیدگاه یا سوال خود را به اشتراک بگذارید